Re: Zemřel Niklaus Wirth

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Pondělí Leden 8 15:10:04 CET 2024

Já jsem si s tím užil svoje a protože jsem byl dosti slušný radista a
dálnopis jezdil i po rádiu tak jsem to měl i v uchu.
A te nejen znaky pro vyladění.
Když jsem dělal SW i HW pro přípravu šifer tak poté co mi dovezli
japonský na tu dobu suprový laptop
tak jsem měl doma půl roku dálnopis T100 a musel jej via HW připojit
jako vstupně výstupní jednotku.
Tj. jako tiskárnu i jako monitor kde vypsal menu a čekal na volbu.
Byla to práce co mne nesmírně bavila a když se tu psalo o různých
jazycích tak jsem si jich pár nasimulovaných
na Spektráči vyzkoušel. To bylo v dobách kdy jsem si na Václavák chodil
i pro polský Bajtek a do
zahraniční PNS pro německé a ruské časopisy. Lítal po vědeckých
knihovnách a bazarech.
Pro mne nakonec byly dvě učebnice a to Turbo Basic IBM XT od ZO
602Svazarmu. Mám jí doma.
Chtěl jsem jí kdysi naskenovat a projet úpravou ale tisk byl tak špatný
že jsem to vzdal. Nebyl čas.
Těch knih různých ze světa jsem měl více a každá mi něco dala.
Druhá "kniha" - komentovaný výpis ROM ZX Spectrum.
To jen tak,
Jindra Polívka