Re: Zemřel Niklaus Wirth

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Leden 7 11:59:43 CET 2024

Tak jsem teď zkusil pokus:
Vzal jsem nějakej malej prográmek, kde je okno s listboxem, do něj se
dají hodit soubory a v listboxu se zobrazí seznam. Je to windows C++ CLR
program, okno normálně udělaný v grafickým editoru, visual studio 2022.
Při nastavení release/x64 má výsledný exe 65 kB.
Když přidám tlačítko a z něj pustím OpenFileDialog, naroste na 116 kB.

Pokud si dobře pamatuju, tak rozdíl oproti Delphi je, že Delphi si do
exáče nahází všechny potřebný knihovny (na rozdíl od C je ale nechá
celý) a pak jde spustit samotnej kdekoli, ale může dost nabobtnat,
pamatuju si že i někdy před rokem 2000 z Delphi snadno lezly vícemegový exe.
Kdežto C si do exáče nalinkuje jen použitý funkce ze statických knihoven
a ty statický pak odlazujou na DLL, který musej bejt nainstalovaný v
systému, nebo hozený vedle exáče.

Takže další krok by byl deploy, kdy se zjistí který dll potřebuje a
vznikne kompletní balíček, připadně i instalátor. Pokud teda udělám
např. 10 programů, tak při instalaci prvního na "čistej" počítač přibude
třeba pár mega a s dalšíma budou přibejvat jen jejich malý exáče a někde
v registru pár set B který DLL potřebujou, aby je nesmazala odinstalace
toho prvního (ale nevím, zda by je vždy smazala odinstalace všech 10 v
libovolném pořadí).

PH