RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Čtvrtek Leden 4 12:12:56 CET 2024

S těmi květináči je to právě problém v tom, že ať chcete nebo ne, tak hlína po zalití zvětší objem a po vyschnutí zase zmenší objem. Pokud je to tam píchnuté, a hlína vysychá, tak se mění i „přilnutí“ té hlíny k sondě. Mělo by to kompenzovat právě to kapacitní snímání, ale podle mě má i hlína nějakou kapacitu. Zkuste zapíchnout to čidlo do mokré hlíny, nechat to vyschnout a pak to vyndejte. Spíš to vypadne, jak okolo té sondy hlína seschne. Já to mám zakopané cca 8~10cm pod zemí. Tam už to sesychání není tak znát.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ota Herm
Sent: Wednesday, January 3, 2024 9:27 PM
To: HW-news
Subject: Re: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti

Dovolím si navázat na toto vlákno, také mám rozpačité zkušenosti s kapacitním měřením vlhkosti půdy. Teď jsem našel senzor Fiedler Virrib, který se mi jeví docela nadějný:

https://www.fiedler.company/cs/produkty/snimace-meteorolog-velicin/pudni-vlhkost/virrib

Překvapivě i cena by se dala přežít. Nemáte s ním někdo zkušenost? Fungovalo by to i v květináči?

Díky, Ota