RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Středa Leden 3 19:29:08 CET 2024

To patří právě do těch nepřesvědčivých pokusů. Vám se to osvědčilo? Za mě je
to dlouhodobě nestabilní, poměrně často je třeba znovu zjistit, při jaké
hodnotě je třeba zalévat, i když se sondou ani nehne. Případné pokusy s
dodatečnou povrchovou úpravou to moc nevylepšily. Není to úplně snadná
disciplína. O tomhle senzoru (začíná teda u verze 1.2) a vůbec o měření
vlhkosti půdy je zajímavý text tady: https://thecavepearlproject.org/2020/
10/27/hacking-a-capacitive-soil-moisture-sensor-for-frequency-output/

LB
---------- Původní e-mail ----------
Od: Lubor Otta <butan na centrum.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 3. 1. 2024 17:45:31
Předmět: RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti
"
T5eba tohle

https://vi.aliexpress.com/item/1005005962452779.html

Lubor

> Od: "Lukas Burda" <burdal1 na post.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 03.01.2024 17:25
> Předmět: RE: Zalévací gel. - čidlo vlhkosti

Dobrý den, díky za odpověď. Kapacitní, to stačí, schéma asi nemusíte (možná
jen jestli nepůjde poznat frekvence, na které to měří). A nevzpomenete si,
jak je to přibližně udělané mechanicky? Čím jsou tvořené elektrody a jak
jsou povrchově upravené? Případně, jestli byste si vzpomněl, tak ho prosím
pak vyblejskněte, jestli bude něco vidět.