zdroj/pripravek pro ozivovani/opravy pristroju napajenych z 230V ?

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Únor 27 10:35:08 CET 2024

No ale to tiez nemusi byt spravny postup.
Pomaly zvysujete napatie kym sa neozve prask.
V pripade skratu samozrejme je tato metoda uspesna.
Ta ziarovka v serii ma predsa len nieco do seba.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Simek
Sent: Tuesday, February 27, 2024 10:16 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: zdroj/pripravek pro ozivovani/opravy pristroju napajenych z 230V ?

On Tue, 27 Feb 2024, ajtservis wrote:

> hezky den.
> obcas se mi dostane na stul nejaka el_mrtvola na opravu, kde je
> napajeni z 230V, spinany zdroj. ted treba mega_nabijecka pro plosiny.
> pri prvnim zapojeni spadnul jistic, coy se urcite nechce. byl vadny
> vstupni usmermovaci mustek, zkrat jedna dioda. nekde mam pro podobne
> opravy kabel, kde je v serii zasuvka, kam muzu pichnout treba
> rychlovarku, coz uz nevyrazi ten jistic, ale do zavady mi potece co pusti ta rychlovarka, takze dalsi efekt urcite bude.
> netusim jak velkou zatez muzu pouzit, aby bezne spinany zdroj
> [...]

Ja mam napajeci kabel se 100W zarovkou v serii, to funguje u veci ktere hned nedavaji vykon - jen pro overeni ze to nabehne a nevyrazi jistic.

Kdyz jsem si stavel spinane zdroje, pouzival jsem to mechanicke autotrafo co dava 0-300V~ a da to asi 5A takze cca 1kW . Pridelal jsem si k tomu analogove meraky na napeti a proud a hezky pomalu jsem zvysoval napeti a sledoval co se deje v obvodu. Mel jsem k tomu i oddelovaci trafo 230V/230V 1kW takze se dalo do obvodu sahnout bez rizika ze ji clovek koupi nebo znici oscilokop ktery ma GND sond spojeny s PE.