zdroj/pripravek pro ozivovani/opravy pristroju napajenych z 230V ?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 27 10:16:08 CET 2024

On Tue, 27 Feb 2024, ajtservis wrote:

> hezky den.
> obcas se mi dostane na stul nejaka el_mrtvola na opravu, kde je napajeni z
> 230V, spinany zdroj. ted treba mega_nabijecka pro plosiny. pri prvnim
> zapojeni spadnul jistic, coy se urcite nechce. byl vadny vstupni usmermovaci
> mustek, zkrat jedna dioda. nekde mam pro podobne opravy kabel, kde je v serii
> zasuvka, kam muzu pichnout treba rychlovarku, coz uz nevyrazi ten jistic, ale
> do zavady mi potece co pusti ta rychlovarka, takze dalsi efekt urcite bude.
> netusim jak velkou zatez muzu pouzit, aby bezne spinany zdroj nabehnul, pokud
> [...]

Ja mam napajeci kabel se 100W zarovkou v serii, to funguje u veci ktere
hned nedavaji vykon - jen pro overeni ze to nabehne a nevyrazi jistic.

Kdyz jsem si stavel spinane zdroje, pouzival jsem to mechanicke autotrafo
co dava 0-300V~ a da to asi 5A takze cca 1kW . Pridelal jsem si k tomu
analogove meraky na napeti a proud a hezky pomalu jsem zvysoval napeti
a sledoval co se deje v obvodu. Mel jsem k tomu i oddelovaci trafo
230V/230V 1kW takze se dalo do obvodu sahnout bez rizika ze ji clovek
koupi nebo znici oscilokop ktery ma GND sond spojeny s PE.