Re: Něco na zeď co by umělo komunikovat s Home Assistant

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pátek Únor 16 14:14:13 CET 2024

No, to asi nebude můj případ. Ještě to ověřím, ale jsem si víceméně
jistý, že ze stropu k tomu světlu vede klasický kabel
černá-modrá-zlutozelená. Nějak si to vybavuju, protože někdy před dvěma
lety jsem tu lampu sundaval při malování.
Takže to spíš bude tak, že někde je krabice a od ní je odbočka k
vypínači, protože pod vypínačem jsou dva jednotlivé dráty - černý + hnědý.
Problém je v tom, že dokumentace elektrických rozvodů nikde není,
protože součástí dokumentace k bytu nikdy nebyla. Tenkrát před 25 lety
mně nenapadlo si všechno vyfotit, než jsme začali rozestavovat skříně,
věšet poličky a tak. Mám matný dojem, že v jednom konktétním případě je
ta krabice schovaná za úplně zaplněnou knihovnou. On je ten barák
stavěný ve druhé polovině 90. let, kdy na stavbách běžně pracovali
zubaři a filosofové ze zemí bývalého SSSR a na některých věcech je to
znát. :(

Panel budu muset vymyslet nějak jinak a pod vypínače dám ty chytré
spínače bez nuláku. Ty už jsem našel, nějak mně nenapadlo, že se něco
takového dělá. Zajímalo by mně, jak má ten smart-switch v takovém
případě vyřešené napájení.

Zdraví Pavelk