Když už je řeč o multimetrech - GPIB

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Únor 13 23:53:40 CET 2024

Zdravím,

když už diskuse sklouzla směrem k měření, měl bych jeden dotaz, který
vznikl tak, že jsem se zasnil a začal přemýšlet nad tím, že bych si tak
nějak na důchod upgradoval dílnu, už asi naposledy.

Nezkoušel či neprovozuje někdo tohle -
https://www.hackster.io/lightside-instruments/wireless-lan-gpib-gateway-with-open-source-hardware-6e0af8
?

Cenově to vypadá velmi lákavě (tedy ve srovnání s mojí krabičkou
GPIB-USB kterou jsem kdysi koupil na EBay za bratru 250USD z druhé
ruky), mělo by to být bezdrátové a s použitím GPIB daisy-chain kabelů by
to mělo zvládat i víc měřáků najednou. Tedy ne, že bych měl aktuálně víc
než dva (HP 34401A multimetr a HP 54645A paměťový osciloskop), ale ta
možnost by se mi líbila, kdybych si chtěl třeba splnit ten dětský sen a
koupit si čítač HP/Agilent 53132A nebo se dokonce rozšoupnou tak, že
bych opatřil i nějaký signální generátor - třeba Agilent 33522B.

To řešení s Raspberry se jeví jako velmi elegantní a zdá se až moc levné
na to, aby to byla pravda. Ale třeba se pletu a jsem jen deformovaný
tím, že fůru let byly veškeré GPIB prvky cenově hrozně ujeté a pro mně
osobně skoro nedostupné.

Zdraví PavelK