Re: Předzesilovač pro piezo snímač

Neděle Únor 11 23:11:04 CET 2024

Jej, piezo snímače jsme si dělali před nějakými 45 lety :-) z nějakého
krystalu z přenosky. Asi když bude ten snímač kvalitní, mohlo by to hrát
dobře. Jen ten zvuk je úplně jiný, než přes mikrofon. Což může být i
umělecký záměr :-)
Ten předzesilovač mi trochu připadá taky jako z té doby - tehdy byl
BF245 jako novinka, tady už je dokonce SMD verze BF545 :-)

No co bych udělal jinak? Ten JFET na vstupu je dobrý pro nízký šum, i
když moderní operáky určené pro audio, třeba OPA1641 bych asi dal na
vstup přímo. Mají ho i v TME. Má na vstupu taky JFET. Proti tomu LF353
má i o dost větší rychlost přeběhu, takže bude mít čistější výšky. A
hlavně je dělaný speciálně pro audio (šum, zkreslení, rychlost).
Pokud chcete dát na vstup tranzistor, tak asi 2SK209. Má vstupní
kapacitu 13 pF a šum pod 1 dB má pro 120 Hz v rozmezí vstupní impedance
1 KOhm až 1MOhm. U toho BF545 jsem v datasheetu nenašel o šumu vůbec nic
:-(

Obávám se, že i kdyby jste od toho origo zesilovače našel tišťák, nebude
to moc SMD a třeba mě by se asi nelíbil :-) Asi to bude chtít nakreslit
znova. Ale jestli to chcete mít bez práce, kupte si tu krabičku z Číny a
mělo by to hrát taky... Jinak já to vidím tak, že bych neřešil až tak
cenu součástek, ale čas, co tomu dáte.

Anděl

Nějaké elektrolyty v signálové cestě a dokonce dva elity proti sobě, je
taky řešení z doby před 40 lety. Dneska máme keramiku.