Re: Kalkulačky (Bylo jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?)

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Únor 11 22:50:30 CET 2024

Tak třeba já nemám dílnu úplně velikou a počítač s monitorem by se mi
tam už nevešel. Zejména kdysi ne, když byly počítače ještě na stůl a
měly CRT monitor.
A než bych běhal s každým výpočtem z dílny do pracovny a tam si na
počítači dělal tabulku v Excelu nebo otevíral kalkulačku a pak si to
třeba tiskl (abych to nezapomněl než dojdu z pracovny zpět do dílny) je
jednodušší tam mít dobrou kalkulačku.
Z hlavy odporový dělič nebo převod z V na Db či naopak nespočítám a to
nemluvím o věcech jako "Na kolik musím při každém fréznutí zubu natočit
rotační stůl když má ozubené kolečko 48 zubů ?".
Na tyhle drobnosti se bateriová programovatelná kalkulačka hodí mnohem
víc než počítač a nic to nežere, celkem to ani neruší na osciloskopu
(což kdysi býval problém, při dnešních frekvencích už tolik ne), nemusím
se bát že mi ventilátor nasaje nějaké drobné špony z frézky či soustruhu
atd.
Ale připouštím, že já jsem hrozně konservativní a asi zejména v dnešní
době už bych si mohl pověsit na zeď v dílně nějaký All-in-One nebo třeba
dotykový displej s nějakým Raspberry Pi 5 a taky by bylo dobře.

Zdraví PavelK