RE: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Únor 10 18:52:28 CET 2024

Jak bylo uvedeno výše, zveřejnění IBAN bych se nebál. Jde jen o to nenechat se zatáhnout do nějaké hry s TeamViewerem a přihlašováním do IB nebo posíláním údajů o kartě (např. na podvržených stránkách spediční firmy).

Jako nejrizikovější vidím scénář: platba předem, kupujícím vyslaný kurýr vyzvedne zásilku a následně kupující zapře, že něco vyzvedl a bude chtít vrátit peníze. Tady by možná byla zajímavá informace o jak velkou částku se jedná. U malých částek to snad ani podvodníkovi nestojí za námahu…

BTW: Během víkendu mi obvykle přijde kolem 10 e-mailů, že jsem vyhrál například vrtačku. Maily se tváří jako od Baumaxu, Lidlu atd, ale adresa je pochopitelně jiná. Docela by mě zajímalo, o co jde autorům těchto spamů. Možná by pro zaslání  výhry chtěli „jen“ nějaké údaje o kartě. Nevím…

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Saturday, February 10, 2024 3:49 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: jak poznat "normálního" zájemce o inzerovanou věc / jaké jsou finty ?

Jo a k těm fintám:

Buď mu nejde poslat převoďák a tak ti nabídne peníze na kartu a máš mu říct (zadat do nějaké aplikace) číslo karty. K tomu jsou různé pohádky o ověření, potvrzovací mikroplatbě a spol. Pak ti tu kartu sjede.

Nebo jeho kurýr přestane existovat a on se začne dožadovat vrácení peněz s tím, že jsi nic neposlal.Spoléhá na to, že o tobě ví hodně věcí (adresu, číslo účtu) a může ti vyhrožovat.

Nebo to že ti pošle víc a ty mu pak máš kartou vrátit rozdíl (zase se ti tak snaží stáhnout celou kartu).

Pokud chceš experimentovat, tak s virtuální kartou s limitem na jednu transakci a částku přesně jak uvádí. Pokud ti na účet přijde jakákoli jiná částka než bylo domluveno, banka umožňuje jako reklamaci vrátit celou platbu a ty se tváříš překvapeně a že čekáš na jeho novou správnou platbu.