Takový začátečnický dotaz k Home Assistant

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Čtvrtek Únor 1 20:03:42 CET 2024

Zdravím,

nevím jestli je tohle úplně správné místo na dotaz, ale zkusím to.

Už nějakou dobu celkem spokojeně provozuju Home Assistant na Raspberry
Pi, mám k tomu připojenou spoustu sensorů přes Zigbee a teď i přes
ESPHome (modul s ESP32). Jenže nějak jsem se dosud neměl moc čas věnovat
se samotnému programování či nastavování toho HA.

Teď jsem zprovoznil ESP32 s Pt1000 čidlem, které by mělo fungovat jako
potravinový teploměr (ocelová jehla) kontrolující teplotu pečeného masa
v troubě. Celé to celkem radostně chodí (akorát to nakalibrovat, ale to
je jiná věc), HA ten sensor vidí a umí ho korektně zobrazit. So far, so
good jak se říká.

Jenže jsem narazil na jeden problém na straně HA který neumím vyřešit.
Resp. asi jsem někde něco přehlédl.

Karta která mi v HA zobrazuje údaj z teploměru je napsaná takto
(používám card-mod addon abych mohl používat fonty, barvy atd.):

type: entity
entity: sensor.esphome_web_a567a4_oven_temperature
card_mod:
   style: |
     .value {
       font-size: 34px !important;
       font-weight: bold;
     }
     ha-card {
       color: green;
     }

to funguje.

Jenže už nevím, jak do toho vepsat funkčnost v tom smyslu, že mám další
kartu - helper na kterém zadám cílovou teplotu (to mi taky funguje) a
chtěl bych, aby se po překročení této nastavené teploty změnila barva
textu té karty teploměru na červenou a případně v ideálním případě
začala blikat. Tzn. místo natvrdo definovaného "color: green" by tam
mělo být něco jako "color: obsah proměnné". Jenže jak tam správně
procpat tu proměnnou ?

Poradí někdo ?

Díky moc

PavelK