Re: Spotové ceny a nabíječ aku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 21 15:57:50 CEST 2024


Myslíte, že ten kus hliníku, co je tam jako vzduchový chladič, by to 
nezprůměroval?
Přece třeba na motorce, kde motor pracuje asi víc na hraně svých 
vlastností, ze musí dost silně měnit podmínky podle ofuku za 
rychlé/pomalé jízdy, bočního větru a co já vím čeho.

Mám to tak, že mám rád všechno elektrické. Malé (procesory, 
elektronika), střední (motory, pohony, CNC, automatizaci) i velké 
(elektroenergetiku).
Ale nemám rád nic spalovacího. Ani motory ani třeba auta.

S tou předělávkou na vodní chlazení by se dal udělat experiment na 
kompresoru. Jeho hlava má podobné žebrování jako vzduchem chlazený 
motor, a za chodu je taky pěkně horká.

PL

******************

Dne 21.8.2024 v 15:34 Martin Záruba napsal(a):
>
> To chápu. Jenže obávám se, že přestup tepla by byl v tomto případě 
> bídný a navíc by se tam mohla tvořit horká a studená místa, což by pro 
> motor bylo hodně špatně. Existují firmy, které se zabývají úpravou 
> motorů na plyn. A úprava chlazení, které od počátku předpokládá vodu 
> by byla snadná, pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje vestavěné 
> vodní čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný termostat.
>
> Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže samozřejmě vzduchem chlazenou a 
> moc si nedovedu představit správné řešení chlazení vodou.
>
> Martin Záruba
> Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj napsal(a):
>> Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.
>> Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na plyn.
>> Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.
>> To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro 
>> člověka koníčkem.
>>
>> Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk 
>> spirálu z měděné
>> trubky si ještě představit umím.
>>
>> PL
>>
>> *****************
>>
>> Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba napsal(a):
>>>
>>> Možná to je blbost, ale když uvažujete o předělání něčeho, co koupit 
>>> třeba tady Motory Smart - Použité díly | Autovrakoviště MILATA | 
>>> Milata.cz <https://www.milata.cz/motory-smart/> motor, údajně už od 
>>> 5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě podlahovky 
>>> udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor dostatečnou teplotu. 
>>> Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v létě použitý pro FVE. No a 
>>> alternátor bude nabíjet baterii FVE, pokud máte dost silný střídač. 
>>> Po úpravě na plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, 
>>> než u kondenzačního kotle, ale zase to dává proud a neplatíte 
>>> paušál. No asi je to blbost.....
>>>
>>> Martin Záruba
>>> Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí hlavního 
>>>> jističe).
>>>>
>>>> Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie, ale 
>>>> jen se svou vlastní ze slunce.
>>>> A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na dobití 
>>>> těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.
>>>>
>>>> Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda), 
>>>> které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.
>>>> A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1 kWh 
>>>> elektrickou.
>>>> Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby část 
>>>> tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka ideál.
>>>>
>>>> PL
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20240821/c9325e54/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list