<html>
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body>
    Myslíte, že ten kus hliníku, co je tam jako vzduchový chladič, by to
    nezprůměroval?<br>
    Přece třeba na motorce, kde motor pracuje asi víc na hraně svých
    vlastností, ze musí dost silně měnit podmínky podle ofuku za
    rychlé/pomalé jízdy, bočního větru a co já vím čeho.<br>
    <br>
    Mám to tak, že mám rád všechno elektrické. Malé (procesory,
    elektronika), střední (motory, pohony, CNC, automatizaci) i velké
    (elektroenergetiku).<br>
    Ale nemám rád nic spalovacího. Ani motory ani třeba auta.<br>
    <br>
    S tou předělávkou na vodní chlazení by se dal udělat experiment na
    kompresoru. Jeho hlava má podobné žebrování jako vzduchem chlazený
    motor, a za chodu je taky pěkně horká.<br>
    <br>
    PL<br>
    <br>
    ******************<br>
    <br>
    <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:34 Martin Záruba
      napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote type="cite"
      cite="mid:d5c11f0a-db1a-449a-a5d7-9908bb6b55ef@volny.cz">
      <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
      <p><font face="Arial">To chápu. Jenže obávám se, že přestup tepla
          by byl v tomto případě bídný a navíc by se tam mohla tvořit
          horká a studená místa, což by pro motor bylo hodně špatně.
          Existují firmy, které se zabývají úpravou motorů na plyn. A
          úprava chlazení, které od počátku předpokládá vodu by byla
          snadná, pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje vestavěné
          vodní čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný termostat.</font></p>
      <p><font face="Arial">Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže
          samozřejmě vzduchem chlazenou a moc si nedovedu představit
          správné řešení chlazení vodou.<br>
        </font></p>
      <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
      <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj
        napsal(a):<br>
      </div>
      <blockquote type="cite"
        cite="mid:babd2ed3-29b9-2365-59c0-3675ca6b41a1@volny.cz">
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
          charset=UTF-8">
        Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.<br>
        Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat
        na plyn.<br>
        Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.<br>
        To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro
        člověka koníčkem.<br>
        <br>
        Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na
        výfuk spirálu z měděné<br>
        trubky si ještě představit umím.<br>
        <br>
        PL<br>
        <br>
        *****************<br>
        <br>
        <div class="moz-cite-prefix">Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba
          napsal(a):<br>
        </div>
        <blockquote type="cite"
          cite="mid:da172036-0425-483d-9c62-5ac680bb8df4@volny.cz">
          <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
            charset=UTF-8">
          <p><font face="Arial">Možná to je blbost, ale když uvažujete o
              předělání něčeho, co koupit třeba tady </font><a
              href="https://www.milata.cz/motory-smart/"
              moz-do-not-send="true">Motory Smart - Použité díly |
              Autovrakoviště MILATA | Milata.cz</a> motor, údajně už od
            5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě
            podlahovky udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor
            dostatečnou teplotu. Pro TUV běžný bojler s výměníkem, v
            létě použitý pro FVE. No a alternátor bude nabíjet baterii
            FVE, pokud máte dost silný střídač. Po úpravě na plyn by to
            v zimě šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, než u
            kondenzačního kotle, ale zase to dává proud a neplatíte
            paušál. No asi je to blbost.....<br>
          </p>
          <pre class="moz-signature" cols="72">Martin Záruba</pre>
          <div class="moz-cite-prefix">Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj
            napsal(a):<br>
          </div>
          <blockquote type="cite"
            cite="mid:39ea5bfd-7621-5016-2bf5-6cb8d9c58c33@volny.cz">
            <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;
              charset=UTF-8">
            Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí
            hlavního jističe).<br>
            <br>
            Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené
            energie, ale jen se svou vlastní ze slunce.<br>
            A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na
            dobití těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.<br>
            <br>
            Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím
            Honda), které umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.<br>
            A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na
            1 kWh elektrickou.<br>
            Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby
            část tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka
            ideál.<br>
            <br>
            PL<br>
          </blockquote>
        </blockquote>
      </blockquote>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>