Re: Spotové ceny a nabíječ aku

ajtservis info na ajtservis.cz
Středa Srpen 21 15:42:39 CEST 2024


predelat cokoliv co bylo na benzin na lpg, neni zadna veda :-)
pokud se nesleduji sci-fi parametry euro xx.
tedom mival jednotku s motorem z favorita. ten uvedenej vykon bude 
spickovej. asi pujde najit vice motoru maleho  obsahu.
nebo treba hotove reseni ?:
https://www.hahn-profi.cz/hahn-sohn-dieselovy-generator-hde12stai3/
t-

Dne 21.08.2024 v 15:34 Martin Záruba napsal(a):
> To chápu. Jenže obávám se, že přestup tepla by byl v tomto případě bídný 
> a navíc by se tam mohla tvořit horká a studená místa, což by pro motor 
> bylo hodně špatně. Existují firmy, které se zabývají úpravou motorů na 
> plyn. A úprava chlazení, které od počátku předpokládá vodu by byla 
> snadná, pokud by se udržel podobný průtok (zajišťuje vestavěné vodní 
> čerpadlo) a teplota (zajišťuje vestavěný termostat.
> 
> Mám podobnou elektrocentrálu. Jenže samozřejmě vzduchem chlazenou a moc 
> si nedovedu představit správné řešení chlazení vodou.
> 
> Martin Záruba
> 
> Dne 21.8.2024 v 15:26 Petr Labaj napsal(a):
>> Neříká se mi to snadno, ale takový borec nejsem.
>> Byla by to asi hodně velká práce, pokud by se to mělo předělat na plyn.
>> Samozřejmě to již hotové vodní chlazení je velká výhoda.
>> To by se asi opravdu nevyplatilo, pokud by motorařina nebyla pro 
>> člověka koníčkem.
>>
>> Koupit hotovou elektrocentrálu a namotat na hlavu válce a na výfuk 
>> spirálu z měděné
>> trubky si ještě představit umím.
>>
>> PL
>>
>> *****************
>>
>> Dne 21.8.2024 v 7:53 Martin Záruba napsal(a):
>>>
>>> Možná to je blbost, ale když uvažujete o předělání něčeho, co koupit 
>>> třeba tady Motory Smart - Použité díly | Autovrakoviště MILATA | 
>>> Milata.cz <https://www.milata.cz/motory-smart/> motor, údajně už od 
>>> 5000 Kč. Místo chladiče okruh do topení, pouze v případě podlahovky 
>>> udělat malý okruh jako u krbu, aby měl motor dostatečnou teplotu. Pro 
>>> TUV běžný bojler s výměníkem, v létě použitý pro FVE. No a alternátor 
>>> bude nabíjet baterii FVE, pokud máte dost silný střídač. Po úpravě na 
>>> plyn by to v zimě šlo na PB. Účinnst bude o něco horší, než u 
>>> kondenzačního kotle, ale zase to dává proud a neplatíte paušál. No 
>>> asi je to blbost.....
>>>
>>> Martin Záruba
>>> Dne 20.8.2024 v 17:21 Petr Labaj napsal(a):
>>>> Tak to je zase jiný pohled na věc (ten konec s velikostí hlavního 
>>>> jističe).
>>>>
>>>> Já to jsem do rozvahy neuvažoval s prodejem nakoupené energie, ale 
>>>> jen se svou vlastní ze slunce.
>>>> A tam mi právě zase líp vychází co nejmenší jistič, jen na dobití 
>>>> těch pár dnů v roce, kdy slunce stávkuje.
>>>>
>>>> Teď mě zaujaly malé elektrocentrály Heron (dělá myslím Honda), které 
>>>> umí jet na benzín, LPG i zemní plyn.
>>>> A dokonce se slušnou účinností, snad 0.35m3 zemního plynu na 1 kWh 
>>>> elektrickou.
>>>> Ještě to umět aspoň amatérky předělat na vodní chlazení, aby část 
>>>> tepelných ztrát mohla jít do topení, tak je to značka ideál.
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> *****************
>>>>
>>>> Dne 20.8.2024 v 16:04 Martin Záruba napsal(a):
>>>>>
>>>>> Ono když se podíváte do tarifů jakéhokoli dodavatele, tak zjistíte, 
>>>>> že "noční" proud je v současnosti nelogická komedie, jejíž aktivace 
>>>>> (myslím časy) mi dost silně uniká. Něco jiného je ale silovka za 
>>>>> spotové ceny. Zde se otevírá mnoho možností a je naprosto logické, 
>>>>> že se tomu velcí obchodnící brání, jak mohou (jeden boj jsem 
>>>>> nedávno absolvoval). Ale ti menší, kteří pochopili, že odměnou pro 
>>>>> ně má být položka, která se nazývá "cena za služby obchodu" 
>>>>> nabízejí opravdový spotový tarif za silovku. Kdo si neumí 
>>>>> představit, co to může znamenat, může prodělat, protože třeba dnes 
>>>>> od 19 do 20h stojí 1kWh 4,005 Kč. Jenže když má (mimo topení) 
>>>>> spotřebu za den cca 10 kWh a  v tom čase 19 - 20hodin má 
>>>>> dvojnásobně nadprůměrnou spotřebu, potřebuje mít k dispozici 
>>>>> maximálně 1kWh (obvykle v té době nepere). No a baterii o kapacitě 
>>>>> 1 kWh lze pořídit za cca 4000 Kč, takže tu 1kWh lze v 13h koupit na 
>>>>> 1,191 Kč. Úspora 2,814 Kč není moc, ale co třeba mít baterii 9kWh a 
>>>>> tu nabít za  x 1,191 = 10,719 / 0.9 (účinnost) =11.91 Kč a pak z ní 
>>>>> získat energii, která by jinak stála 50,78Kč, takže za den ušetřit 
>>>>> 38,88 Kč. A to předpokládám stejnou spotřebu trvale, tedy i v noci. 
>>>>> Za rok bez topení to podle dnešního dne bude cca 38 x 365 = 13 870 Kč.
>>>>>
>>>>> A nebo 10 kWh baterku a tu jednu kWh prodat v 19 hodin za spotovou 
>>>>> cenu - 0.5 Kč = 3 Kč. To je víc, než poplatky za distribuci, za 
>>>>> kterou ji bylo třeba koupit. (stále neuvažuji FVE)
>>>>>
>>>>> Jinak pokud jde o topení, může ušetřit mnohem víc. Pokud má 
>>>>> podlahovku, určitě nemusí topit v těch 2 + 3 nejdražších hodinách. 
>>>>> Nejspíš mu stačí i méně než 24 - 5 = 19 hodin topení denně. No a 
>>>>> pak lze topit opraavdu jen v době, kdy je cena nízká.
>>>>>
>>>>> Já uvažoval, že jistič 3x25A je moc velký a je za něj zbytečně 
>>>>> vysoká trvalá platba. Ale není to tak. Je mnohem lepší v době nízké 
>>>>> ceny cpát co se dá do topení, TUV, bazénu, elektromobilu a baterek. 
>>>>> A zbytek dne být (mimo topení) soběstačný i v zimě, kdy FVE nedá 
>>>>> skoro nic.
>>>>>
>>>>> Martin Záruba
>>>>> Dne 20.8.2024 v 12:20 Petr Labaj napsal(a):
>>>>>> Dvoutarif je podmnožina několika tarifů.
>>>>>> A obecná poznámka: elektroenergetika se dneska silně mění. Doba, 
>>>>>> kdy bylo vše jednoduché a furt stejné, je už pryč.
>>>>>> Třeba to dnes rozjížděné sdílení podle mě hodně změní ledacos.
>>>>>> Tak bych u všeho nově budovaného myslel už předem na to, aby to 
>>>>>> bylo rozšiřitelné a řiditelné.
>>>>>>
>>>>>> Takže pokud nabíjení auta, tak rozhodně počítat s komunikací, aby 
>>>>>> se Wallbox dal úkolovat.
>>>>>> Pokud měření, tak několikatarifové, tedy nejen normální a "noční" 
>>>>>> proud, ale počítat i s tím, že se bude měnit měnit i silovka a 
>>>>>> podobně.
>>>>>>
>>>>>> PL
>>>>>>
>>>>>> *******************
>>>>>>
>>>>>> Dne 20.8.2024 v 9:59 Jirka Mww napsal(a):
>>>>>>> Já potřebuji právě jen dvoutarif, komunikaci přes RS485 bych 
>>>>>>> stejně nevyužil, bylo by to sice pěkné, ale nemám do garáže volné 
>>>>>>> dráty.
>>>>>>>
>>>>>>> Zdravi
>>>>>>> Jirka Sloupenský  OK1MWW
>>>>>>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored bywww.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


Další informace o konferenci Hw-list