Re: Elektromobily - obousměrné DC nabíjení a vše kolem
ajtservis
info na ajtservis.cz
Úterý Duben 30 11:02:33 CEST 2024
jak jsem tady nacerpal informace, tak pokud se li-xx pouziva v rezimu
cca 20-80% a polovelkej proud nabijet/vybijet + prijemna teplota okoli,
je zivotnost skoro nekonecna ?
to naopak v tom aute pujde dodrzet tezko, protoze tam jsou pozadavky
presne opacne, aby se vubec dalo pouzivat. rycle nabit,
super_elektro_odpich = rychle vybit, max. dojezd uz tak bidnej, kapacita
vyuzita na max a to vsechno i v zime :-)
doma by se ji libilo asi vice.
t.
Dne 30.04.2024 v 10:54 Jaroslav Buchta napsal(a):
> A to nekomu prijde jako dobry napad opotrebovavat drahou baterku v aute
> na takovou tu beznou spotrebu?
>
>
> Dne 29.04.2024 v 20:06 Petr Labaj napsal(a):
>> Pánové (případně dámy),
>>
>> je tady prosím někdo, kdo se hlouběji zabýval DC nabíjením (a případně
>> vybíjením) baterek elektromobilů?
>>
>> Takové BEV je baterka na kolečkách. Tak je možná škoda ho taky jako
>> baterku třeba k soláru nepoužít.
>> Trochu jsem kolem toho ojížděl internet, ale mám tam dost hluchých míst.
>> Třeba se tím někdo tady zabýval a můžeme o tom pokecat?
>>
>> Moje prozatímní poznatky jsou zhruba tyto:
>>
>> Asi nejlíp to má zvládnuté japonský nabíjecí standard CHAdeMO. Ten umí
>> dokonce už od začátku obousměrný tok energie, což je velká paráda.
>> Má na nabíjecím konektoru mimo jiné na 2 pinech CANbus, takže
>> komunikace nabíječky s autem je taková přirozená.
>> U nás má CHAdeMO asi jen Nissan Leaf, protože později vydala EU
>> směrnici, že nová auta se v Evropě musí prodávat s konektorem CCS 2.
>> Dokonce tam prý udělali takovou ochcávku, že když vydali novou verzi
>> Leafa, tak aby nemuseli měnit nabíjení, prezentovali to jenom jako
>> facelift.
>>
>> U aut s evropským CCS 2 to tak jednoduché není. A je tam v oblastí
>> obousměrného toku zatím asi výrazně horší situace.
>> Prý obousměrné nabíjení umí jenom Ford F-150, a to ještě jenom se svou
>> nabíječkou.
>> Snad to nějak má umět (nebo už i umí) nějaký VW (snad ID-7). Je
>> teoreticky možné že to časem v nějakém upgrade dostanou i starší ID.
>>
>> Evropa je paranoidní, takže do toho šíleně cpe kybernetickou
>> bezpečnost, což to komplikuje a zpomaluje.
>> Zatím je snad jediná certifikační autorita, která umí vydávat
>> příslušné certifikáty pro autentizaci auta a nabíječky.
>> Což pravděpodobně bude do budoucna znamenat, že si člověk jen tak
>> snadno doma nějakou tu nabíječku nepostaví, protože mu to auto bez
>> příslušného certifikátu prostě nepovolí.
>>
>> Navíc ten konektor CCS 2 není na velkou komunikaci moc nachystaný. Má
>> tam prakticky jediný pin, po kterém si může povídat nabíječka s autem.
>> Na rozdíl od chytřeji vymyšleného CHAdeMO, které má CANbus a tedy
>> prakticky neomezené komunikační možnosti.
>> Jestli to správně chápu, tak pro to vznikl standard Home Plug Green
>> PHY, kdy na tom jednom přepne režim z 12V PWM na digitální komunikaci
>> s kódováním QAN a přenosovou rychlostí v megabitech.
>> Tohle tam zřejmě musí fungovat už teď, protože jak jinak by se
>> domluvila auta s DC nabíječkou.
>>
>> Takže teoreticky by to mělo mít předpoklady i pro řízení obousměrného
>> toku.
>> Ale pokud správně chápu současnou situaci, tak to tak zatím moc není.
>>
>> Aspoň takhle jsem současnou situaci pochopil. Pokud má někdo jiné a
>> lepší informace, budu rád.
>>
>> Díky.
>> PL
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list