RE: Proè to není chyba?

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pondělí Duben 29 20:49:55 CEST 2024

To je právě to co nevím k čemu je dobré. V jazyce se statickými formálními typy (Pascal) se vlastně nikdy k přetypování nedostanu. Výjimka jsou návaznosti na jiné jazyky, třeba ve windows si horní půlku dolní půlky parametru musím přetypovat na word ve kterém je uložený signed int, ale takováhle zvěrstva umí nakonec asi každý jazyk.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, 29 April, 2024 14:30
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Proè to není chyba?

Vím, že jste to napsal jako záměrnou nadsázku.
Ale dovolím si poznámku.

Já přetypování beru jako klad. Když čtu třeba svůj starý program, tak mi to informačně pomáhá, že tady se něco musí přetypovat, tak se asi v tím pracuje jinak než obvykle a je tady dobré se zamyslet proč.
Na rozdíl od toho, kdyby to fungovalo samo automaticky.

Je to až divné. Na mnohém v životě vidím spoustu nedostatků a říkám, že takhle mi to nevyhovuje.
Ale zrovna jazyk C (nikoli už C++) je třeba pro mě něco, kde prostě nevidím chybu. Že kdybych to uměl a navrhoval bych to já, tak bych to udělal přesně takhle.
Prostě skutečná láska, taková jako je jinak snad jen v pohádkách.

PL