Re: Jas LEDky, aneb k do Weberova-Fechnerova zákona?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 29 18:44:05 CEST 2024

Tak pokud jsou za rovnocenné považované tyto 2 přístupy, tak pak ano:

1 - kroutím, průběžně vidím proud

2 - kroutím, když se mi to zdá OK, tak to vypnu, odečtu odpor, ale ještě
předtím musím změřit napětí na LEDce, abych mohl dopočítat proud, a
stejně tak ověřit napětí na zdroji
      To všechno při vypnutém měřáku, kdy se nemůžu zamyslet (a snadno
zkusit), jestli jsem to opravdu trefil (protože tam nebude žádná ostrá
hranice) a jestli by nebylo lepší to ještě zkusit v okolí.
      Navíc s rizikem, že paralelně připojený ohmmetr ovlivní měřený
odpor a tedy i  proud.

Tak nějak bych předpokládal, že základní veličinou je proud, a odpor je
až odvozený a platný jen pro daný zdroj a pro dané podmínky.

;-)

PL