Z80 konci

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 23 19:06:06 CEST 2024

>Zřejmě by se dalo najít i nějaké místo v té 2-bitové inkrementovačce pro
>7. a 8. bit

Isteze ano.

Povodna Z80 sa pravdepodobne este kreslila rucne, rucne sa ratali sirky
tranzistorov, rucne sa vyrypala do rubylithu. Kazdy tranzistor naviac
znamenalo vacsi kremik a mensiu vytaznost.

V case kreslenia tej Z80 boli dynamicke pamate este len so 6-bitovym
refreshom.

>Nakonec jak tam i pí±ou, tak NSC800 uµ to natáhl na 8 bitů.

Ten bol uz zrejme kresleny strojom a tranzistory uz zacali stracat cenu.

Dnes bezny digitalny navrhar zrejme nevaha nadrbat tisic tranzistorov
naviac na nejaku nie uplne premyslenu funkcionalitu. Vlastne ten navrhar
netusi, kolko tranzistorov (resp. inych zdrojov) nejake jeho rozhodnutie
znamena. On pise IP a kremikovy prekladac to nejako prelozi, a on potom
zbezne pozrie na vysledok, plusminus. Ved tych tranzistorov tam vojdu
miliony, tak co.

wek