RE: 3D tiskárna, kterou vybrat

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pondělí Duben 22 12:23:04 CEST 2024

Většina toho tady už zazněla přede mnou, ale jedna zásadní věc ne. Bude potřeba multimateriálový / barevný tisk ?

Já jsem osobně nedávno přešel na Bambulam X1C s AMS a maximální spokojenost, ale má to své ale – data tečou přes cloud ☹ Nebo na sd kartu je to větší drbačka pustit.

Na druhou stranu existuje alternativní slicer Orca, který je velmi slušný.  On i ten original je v pohodě – vzali průšu a lehce ho do/předělali.

Rychlost a kvalita tisku je někde jinde. Na druhou stranu pokud bych potřeboval  multimateriál často, je tu alternativa třeba průša XL – tam mají pěkně vyřešenou výměnu hotendů. Ale tisk je o pohlavek horší než ten Bambu a cena je tak na 2x Pokud nevadí , že ten multimaterálový tisk je o dost pomalejší a sežere to více filamentu opět Bambu s AMS

Je to zadeklované s filtrama a po postavení na stůl to funguje. Dostupnost běžné bižuterie není problém ani cena ani dostupnost.

J.V.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Stehlik
Sent: Friday, April 19, 2024 3:04 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: 3D tiskárna, kterou vybrat

Dobrý den

V práci jsem dostal za úkol vybrat 3D tiskárnu, věděli že mám něco doma tak mi to hodili na hlavu. Jenže doma má nějakou A8, kde si nepřipadám jako "tiskař", ale "ladič". No na doma a občas to nevadí, ale do práce bych raději vybral něco kde nebudu muset "ladit" a obsluha bude tak jednoduchá že se to naučí lidi sami ovládat, potřebuji dělat svoji práci a ne ladit tiskárnu.

Zadání je zhruba cca:

*	cena do +/- 100000,-
*	tisk minimálně 200x150x200, více je lépe
*	celková spolehlivost, opakovatelnost
*	připojení ethernet
*	po nahrání podkladů a spuštění tisku tisk bez připojeného PC,
*	minimální náročnost na spuštění tisku
*	nízké náklady na servis
*	dostupnost náhradních dílů, bez nutnosti něco někde vyrábět
*	umístění na stůl, na vnější rozměry nejsou limity,
*	umístění v kanceláři/labině, po většinu času bez lidí

Prosím o nějaká doporučení co vybrat a kde koupit.