Re: Nastavení ochran balanceru u LiFePo4

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Duben 19 21:05:18 CEST 2024

Mám jinou BMS, ale Cell configuration zjevně popisuje jakému napětí
odpovídá přibližně jak je článek nabitý. Zjevně to ovlivňuje nějaké
statistiky. Takže to bych neměnil.

Balancer configuration Start voltage je hodnota, která říká, že
balancovat se bude jedině pokud napětí článku je vyšší, než tato
hodnota. Zkoušel jsem toto napětí měnit a skoro se mi zdá, že je lepší,
když balancer funguje už od cca 2700 mV, protože pak se snaží
vybalancovat slabý článek. Samozřejmě musí to být BMS, která umí
přelévat energii z jednoho do druhého. Pokud je to "pálič", tedy pokud
má článek velké napětí, vybíjí ho do odporu, aby se tak rychle nenabil
úplně, je toto nastavení asi správně, spíš bych dal 3300 až 3350. Jaký
máte balancer ale nevím. Delta balance znamená, že napětí se musí lišit
alespoň o tuto hodnotu, aby se balancovalo.

Takže teklo 50/13,5=3,7A. Jakou kapacitu mají články? Já když toto
udělám, tak se napětí prakticky nezmění. Přibližné dá, ale při stejné
zátěži.

Pokud nastavíte na nabíječi nižší napětí, než je maximální pro balancer,
tak by neměl vypnout, proud by postupně klesl k nule, jak je baterie
nabitá. JENŽE... Vy musíte nastavit napětí pro celou baterii, což by v
příkladu, který uvádíte bylo 4x3550=14,2V. Pokud by ale články byly
rozbalancované a tři měly např. 3000 mV, pak na ten poslední by zbylo
14200-3*3000=5200mV a kdyby nevypnul balancer, článek by se zničil.
Pokud tedy chcete, aby balancer nevypínal a přesto nemohlo dojít k
poškození musel byste mít buď nabíječ, který umí číst každý článek
zvlášť a nabíjení omezí podle toho nejvíc nabitého a pokud to neumí, tak
by bylo dobře, aby uměl omezit proud pokud se napětí blíží maximální
hranici. Ale proud by musel klesnout pod hodnotu, jakou dovede balancer.
Jinak stejně dojde k vypnutí. Dolní mez asi nemá smysl. Nabíjet chci
přece vždycky, když je baterie vybitá.

Martin Záruba