Re: [MECH] Kombišrouby skrz plechovou střechu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Duben 19 20:23:25 CEST 2024

Střecha má sklon 22°. To nezdá tak moc, ale chodí už se po ní dost
špatně, po plechu
už to klouže dolů. Položit tam nářadí znamená ho pak hledat o mnoho
metrů níž.

1 -  Škoda, že neřekl proč. Od praktika by to mělo váhu.

2 - Proto tam dávám ty kombišrouby, abych to chytil dodatečně v několika
místech do trámu.
Zbytek budou držet ty falcové chňapky. Taky se trochu bojím vztlaku od
větru.

3 - Já se té dilatace docela bojím. Je to hliníková kolejnice o délce
něco přes 8 metrů.
A to se už v léta musí protáhnout slušně. Proto mi to kluzné uložení
přišlo jako dobrý nápad.
Snad jsem se moc nespletl.

7 - Dobrá připomínka. Do oblouku asi nebudou, to bych si všiml. Ale
trochu našikmo být
můžou. To by nebylo tak moc vidět. Zkusím to pro jistotu přeměřit na
druhé straně.

Na kombišroub bude nasazený takový mezikus:
https://www.mobler.cz/montazni-adapter-plochy-drzak-pro-fotovoltaiku/
Takže v ose X (tj. podél solárního profilu) je to celkem bez omezení.
V ose Y je polohu třeba dodržet s přesností +-15mm (omezeno délkou té
oválné díry).

Díky.
PL