RE: [MECH] Frézování EPDM

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Úterý Duben 16 22:13:55 CEST 2024

Ještě jsem o tom přemýšlel a zkusil bych ty postupy v opačném pořadí, napřed ty vysoké otáčky. Ta finta s nízkými otáčkami a tlustou šponou se používá u semikrystalických plastů, práce při přetvoření špony ji nataví, což je u těch plastů žádoucí (čistá empirie), tohle by asi u EPDM nefungovalo. Ještě záleží na polotovaru, jestli to je třeba nějaká deska přilepená ke stolu oboustrankou, tak by určitě bylo dobré sehnat frézu s břity v levé šroubovici („down cut“) s úhlem 45° která obrobek k podložce přitlačuje (standard je pravá, 30° (strmější)).

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Procháska
Sent: Tuesday, 16 April, 2024 21:37
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [MECH] Frézování EPDM

To bude hodně blbý. Sehnat kousek na experimenty bude myslím zcela zásadní krok 🙂 Zkusil bych ten postup na plasty, frézu na hliník, karbidovou, nepovlakovanou, leštěnou. Klidně dvoubřitou. Když to nepůjde, tak naopak vysoké otáčky, malý posuv, malou hloubku záběru, žádné špony, jen prach. Tady to bez experimentování nepůjde. Ultimátní řešení je ovšem kapalný dusík. Lidi z toho mají zbytečný respekt, při tom je levnější než pivo a snadno se s ním manipuluje. Jen je potřeba si změřit a přepočítat smrštění 🙂 Zároveň je to jediný postup na který můžu kývnout, že s tím mám zkušenost. Lepší je to dělat ve dvou lidech, jeden obsluhuje stroj, druhý s konvičkou polévá.

Aleš Procháska