Re: Bočník a prudké změny proudu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 14 12:57:34 CEST 2024

No to je celkem jedno, já nejsem citlivka:-)

Základ rozdílu je, že bočník obsahuje jasně oddělené části, které
nemůžou jen tak splynout, jako dotýkající se drátky v licně. Takže to
funguje předvídatelným, opakovatelným a stabilním způsobem od DC až do
nějaké předvídatelné hranice.
Další výhoda je, že jsou rozmístěné v prostoru s velkým obvodem, což
samozřejmě dramaticky snižuje indukčnost.

A zrovna u tohodle bočníku je ještě mechanická výhoda, že "vývody" jsou
centimetr tlusté, takže do nich můžu navrtat díry a udělat z něj rovnou
i svorkovnici třeba pro 10 drátů paralelně. Něco ve stylu nulového
můstku, ale s delšími závity a dvěma šroubky za sebou na každý drát.
Vlastně by se mi docela líbil Cu nebo mosaz bloček na druhej pól, jen
nevím kde ho sehnat.

PH