Re: Bočník a prudké změny proudu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Duben 13 15:48:47 CEST 2024

Jen dotaz: je třeba u takové aplikace (elektrické dělo/katapult)
používat extra bočník?
Nedalo by se to měřit přímo na přívodním kabelu (vhodně tvarovaném),
který tam stejně musí být?
O nějakou extrémní absolutní přesnost taky asi nejde, a ohřátí toho
kabelu během krátkého pulzu zřejmě moc nehrozí.
Zkalibrovat odpor toho přívodního kabelu pomocí známého zdroje asi není
nic obtížného.

Já jsem dělal zábleskovou jednotku pro nějakou speciální aplikaci. Tekly
tam (na moje poměry) slušné proudy,
i když jistě mnohem menší než ty Vaše.
A taky jsem použil pro měření narovnaný kus přívodního kabelu.

PL