Displeje

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Duben 12 14:08:08 CEST 2024

Ahoj,

V rámci svého sebevzdělání jsem se pustil do hry s displejema a narazil
jsem na nějaké otázky, na které se mi těžko hledá snadno pochopitelná
odpověď.

Multiplexované LCD:
Mám procesor v integrovaným LCD driverem. Celkem hodně dokumentace se
věnuje způsobu buzení a používají pojem waveform A a Waveform B.
Pochopil jsem, že B má menší spotřebu než A. Zároveň ale musí proběhnout
2x frame se stejným obsahem, takže nemohu zapisovat mezi prvním a druhým
frame. Jak moc si mám představit tu nižší spotřebu? Je to něco, čím se
mám zabývat nějak do hloubky? Při mých pokusech mám zařízení napájené z
nějakého zdroje a na konci počítám s něčím jako 78L05 nebo podobný
lineární stabilizátor, který se stejně dožaduje nějaké minimální
spotřeby kolem 5mA. Cvičně jsem si změřil spotřebu a je kolem 2mA.
(běžící procesor a běžící displej).

Nerozumím co se chápe jako 1/2 nebo 1/3 bias při použití multiplexu 1:3.

OLED (PmOLED)
Osvobodil jsem z něčeho hezký OLED displej. Je to displej s pár ikonkama
a dvouma sedmisegmentovkama. Tedy pár pixelů, dokonce jsem našel útržek
dokumentace, ze kterého se pozná pinout. Ale to je tak všechno. Existuje
něco jako jednoduchá poučka, že třeba segment se budí proudově max x mA
s úbytkem kolem y V nebo tak něco?

Díky