Re: Jak správně na RTS/CTS?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 12 11:11:34 CEST 2024

Ale já DTR neobsluhuji ani na jednom zařízení, k dispozici mám RX/TX a
RTS/CTS, rád bych se pokusil o "skutečný" HW handshaking. Když něco nestihnu
(jí jako ten interface), tak bych měl shodit RTS příslušným směrem, ale jak
na teď tak koukám, tak jak jsem to napsal, tak to takhle fungovat nebude.
Takže fakt chyba v logice přenosu v mé hlavě...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Lubor Otta
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: Friday, April 12, 2024 10:58 AM
Subject: Re: Jak správně na RTS/CTS?

Za mně je normální:
Při zapnutí zařízení nahodit DTR a nechat po celou dobu života, nahodit RTS
na potvrzení připravenosti k přijmu dat.
Shodit RTS vedoucí do  CTS použít k zablokování přenosu při plném přijímacím
bufferu v obou směrech.
Lubor

> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 12.04.2024 10:49
> Předmět: Jak správně na RTS/CTS?

Zdravím,

dělám nějaký sériový meziksicht, kdy na obou koncích jsou zařízení s řízením
toku via RTS/CTS (ono to v průběhu přenosu hrabe do těch dat, co si mezi
sebou zařízení posílají).

Teoreticky jednoduché, v praxi mi to dělá podivné věci :) Můžete mi, prosím,
pomoci vysledovat tok myšlenek - jestli mám chybu v logice, nebo v něčem
jiném?

Zařízení X - interface IF - zařízení Y

Zařízení X chce začít přenášet data:
X nahodí RTS
IF přečte RTS od X, nahodí CTS pro Y
Y přečte CTS
Y se připraví, poté nahodí CTS
IF přečte RTS od Y, nastaví CTS pro X

X začne vysílat data přes IF do Y,

Po odeslání bloku dat:

X shodí svoje RTS
IF přečte RTS z X, shodí CTS pro Y
Y přečte CTS, ukončí transfer dat
Y shodí svoje RTS
IF přečte shozené RTS od Y, shodí CTS pro X.
X ukončí přenos, shodí svoje RTS.

Uf. Nezamotal jsem se do toho moc? Aktuálně mi to funguje ve zkriplené
verzi, kdy tam mám prosté překopírování stavu RTS/CST křížem - a až potom se
přenáší data. Obě zařízení si to líbit nechají, ale košer to není.

Díky.

Pavel Kutina