Re: Jak správně na RTS/CTS?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Duben 12 10:58:27 CEST 2024

Za mně je normální:
Při zapnutí zařízení nahodit DTR a nechat po celou dobu života, nahodit RTS na potvrzení připravenosti k přijmu dat.
Shodit RTS vedoucí do  CTS použít k zablokování přenosu při plném přijímacím bufferu v obou směrech.
Lubor

> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 12.04.2024 10:49
> Předmět: Jak správně na RTS/CTS?

Zdravím,

 dělám nějaký sériový meziksicht, kdy na obou koncích jsou zařízení s řízením
 toku via RTS/CTS (ono to v průběhu přenosu hrabe do těch dat, co si mezi
 sebou zařízení posílají).

 Teoreticky jednoduché, v praxi mi to dělá podivné věci :) Můžete mi, prosím,
 pomoci vysledovat tok myšlenek - jestli mám chybu v logice, nebo v něčem
 jiném?

 Zařízení X - interface IF - zařízení Y

 Zařízení X chce začít přenášet data:
 X nahodí RTS
 IF přečte RTS od X, nahodí CTS pro Y
 Y přečte CTS
 Y se připraví, poté nahodí CTS
 IF přečte RTS od Y, nastaví CTS pro X

 X začne vysílat data přes IF do Y,

 Po odeslání bloku dat:

 X shodí svoje RTS
 IF přečte RTS z X, shodí CTS pro Y
 Y přečte CTS, ukončí transfer dat
 Y shodí svoje RTS
 IF přečte shozené RTS od Y, shodí CTS pro X.
 X ukončí přenos, shodí svoje RTS.

 Uf. Nezamotal jsem se do toho moc? Aktuálně mi to funguje ve zkriplené
 verzi, kdy tam mám prosté překopírování stavu RTS/CST křížem - a až potom se
 přenáší data. Obě zařízení si to líbit nechají, ale košer to není.

 Díky.

 Pavel Kutina