Re: [OT] Asi požár elektroauta

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 11 18:27:56 CEST 2024

Tak ono není BEV jako BEV. Zapálit BEV s LFP baterkou asi nebude snadný
úkol.

Ale i když vezmeme NMC baterky, tak ten nástup hoření je teoreticky (a
praxí prý potvrzeno)
poměrně pozvolný. Takže pro posádku nepředstavuje velké nebezpečí, stačí
prý většinou
kromě sebe vyložit i případné nákupy, nastartovat mobily pro záznam na
Facebook atd.
Samozřejmě pokud nejsou v bezvědomí, že.

Ono to šíření neprobíhá přeskočením plamene jako u spalováku (což je
rychlé), ale vyhřátím
sousedních článků na vysokou teplotu a teprve pak jejich vznícením a
zase šířením dál.
Takže tady se z hlediska času asi slušně uplatní tepelná setrvačnost a
tak ten nástup je pozvolný.
Ale následné hašení je opravdu asi složitější.
Ovšem pokud to není někde vevnitř, tak je to možná fuk. Stejně je to
totálka.
A pěkně to smrdí (pokud to, co jsem zažil dneska, bylo skutečně
elektroauto).

PL