<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Tak ono není BEV jako BEV. Zapálit BEV s LFP baterkou asi nebude
snadný úkol.<br>
<br>
Ale i když vezmeme NMC baterky, tak ten nástup hoření je teoreticky
(a praxí prý potvrzeno)<br>
poměrně pozvolný. Takže pro posádku nepředstavuje velké nebezpečí,
stačí prý většinou<br>
kromě sebe vyložit i případné nákupy, nastartovat mobily pro záznam
na Facebook atd.<br>
Samozřejmě pokud nejsou v bezvědomí, že.<br>
<br>
Ono to šíření neprobíhá přeskočením plamene jako u spalováku (což je
rychlé), ale vyhřátím<br>
sousedních článků na vysokou teplotu a teprve pak jejich vznícením a
zase šířením dál.<br>
Takže tady se z hlediska času asi slušně uplatní tepelná setrvačnost
a tak ten nástup je pozvolný.<br>
Ale následné hašení je opravdu asi složitější.<br>
Ovšem pokud to není někde vevnitř, tak je to možná fuk. Stejně je to
totálka.<br>
A pěkně to smrdí (pokud to, co jsem zažil dneska, bylo skutečně
elektroauto).<br>
<br>
PL<br>
<br>
******************<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 11.4.2024 v 18:15 Jan Kuba
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:CAD8qwRMGJBhzNSPQ10NgQ_Pu5h_WGs5EhyVnycUWEqVNdKYUvA@mail.gmail.com">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
Když zahoří elektroauto tak je z toho velké pozdvižení, protože to
opravdu hoří hezky. Já jsem nikdy nic neviděl v reálu ale na videu
je to úžasný
<div> Fajrák dokonalý. Nikdy se u toho nenalézal někdo s hasičákem
v ruce. A většinou to shořelo úplně celé.. Hořet ropáka a jsem
viděl v reálu. kouřilo se z toho,plameny pod kapotou, když
kspptu otevřeli, pěkně se to rozhořelo... . Přišel maník,
namířil na to hasičák a bylo po plamenech.<br>
<br>
čtvrtek 11. dubna 2024 Petr Labaj <<a
href="mailto:labaj@volny.cz" moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-freetext">labaj@volny.cz</a>>
napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Třeba tady
píšou o Švédsku. A jestli to správně chápu, tak to vztahují na
jezdící auta, nikoli nově koupená.<br>
<a href="https://spectrum.ieee.org/lithium-ion-battery-fires"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://spectrum.ieee.org/lith<wbr>ium-ion-battery-fires</a><br>
<br>
Ono i to "per 100,000 sold" může být správně, pokud berou
"sold" za dobu průměrné životnosti aut v dané zemi.<br>
<br>
Když zahoří nějaké elektroauto, tak je z toho vždy velké
pozdvižení. Tak to možná vyvolává zkreslený dojem.<br>
Když u nás poprvé chytlo auto v hromadné garáži, tak na to
svolali rovnou konferenci a reportovali to i do zahraničí.<br>
Tohle by jistě nikdo v případě požáru běžného spalováku
nedělal.<br>
<a
href="https://estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://estav.tv/v/pozar-elekt<wbr>romobilu-analyza-prvniho-realn<wbr>eho-zasahu-hasicu-v-hromadnych<wbr>-garazich-v-cr/</a><br>
A to ještě byl Jaguár, o kterémžto modelu je známo, že na
problémy s baterkou trpí.<br>
<br>
Nakonec i já jsem to sem napsal proto, že je to zajímavost.
Hořících nebo ohořelých spalováků jsem už viděl<br>
celkem dost, a nenapadlo by mě o tom psát do konference (pokud
by to nebylo spojeno s něčím významným).<br>
<br>
PL<br>
<br>
****************<br>
<br>
Dne 11.4.2024 v 12:37 Jan Waclawek napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Tak som chvilu guglil.<br>
<br>
Drviva vacsina linkov uvadza navlas rovnake cisla:<br>
<br>
electric: 25 fires per 100,000<br>
petrol or diesel: 1,530 fires per 100,000<br>
hybrid vehicles: 3,475 fires per 100,000????.<br>
<br>
Hm.<br>
<br>
(Niektore uvadzaju 25.1, asi to vyzera s tou desatinou
doveryhodnejsie).<br>
<br>
Dokonca vacsina z tych clankov tam niekde ma, ze tie data
pochadzaju od<br>
NTSB (<a
href="https://en.wikipedia.org/wiki/National_Transportation_Safety_Board"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://en.wikipedia.org/wiki<wbr>/National_Transportation_Safet<wbr>y_Board</a>
)<br>
<br>
Hm.<br>
<br>
Niektore z tych clankov pisu, ze to je "per 100,000 sold".
AHA! To je<br>
samozrejme nieco ine ako 100,000 v prevadzke, ze.<br>
<br>
Novinari v akcii.<br>
<br>
Niektore z tych clankov pisu, ze to je od americkej
poistovacej<br>
spolocnosti, ktora ma data od NTSB. To je zase nieco ine ako
kebyze to je<br>
priamo od NTSB, ze.<br>
<br>
Aha.<br>
<br>
No a potom si to niekto aj overil:<br>
<br>
<a
href="https://www.caranddriver.com/news/a40163966/cars-catching-fire-new-york-times-real-statistics/"
target="_blank" moz-do-not-send="true">https://www.caranddriver.com/n<wbr>ews/a40163966/cars-catching-fi<wbr>re-new-york-times-real-statist<wbr>ics/</a><br>
<br>
Cize su tie cisla jednoducho vycucane z prsta.<br>
<br>
Zavery s ohladom na udalosti a fakty ostatnych 4 rokov
necham na citatelov<br>
hw-listu.<br>
<br>
wek<br>
<br>
<br>
<br>
----- Original Message ---------------<br>
<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
.8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Jinak statisticky prý nejvíc hoří hybridy, míň spalováky
a nejmíň<br>
(výrazně nejmíň) čistá elektoauta.<br>
</blockquote>
Budem hadat: ta statistika pochadza od vyrobcov
elektroaut.<br>
<br>
wek<br>
</blockquote>
<br>
</blockquote>
</blockquote>
</div>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>