Re: [OT] Asi požár elektroauta

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Duben 11 13:12:41 CEST 2024

Třeba tady píšou o Švédsku. A jestli to správně chápu, tak to vztahují
na jezdící auta, nikoli nově koupená.
https://spectrum.ieee.org/lithium-ion-battery-fires

Ono i to "per 100,000 sold" může být správně, pokud berou "sold" za dobu
průměrné životnosti aut v dané zemi.

Když zahoří nějaké elektroauto, tak je z toho vždy velké pozdvižení. Tak
to možná vyvolává zkreslený dojem.
Když u nás poprvé chytlo auto v hromadné garáži, tak na to svolali
rovnou konferenci a reportovali to i do zahraničí.
Tohle by jistě nikdo v případě požáru běžného spalováku nedělal.
https://estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/
A to ještě byl Jaguár, o kterémžto modelu je známo, že na problémy s
baterkou trpí.

Nakonec i já jsem to sem napsal proto, že je to zajímavost. Hořících
nebo ohořelých spalováků jsem už viděl
celkem dost, a nenapadlo by mě o tom psát do konference (pokud by to
nebylo spojeno s něčím významným).

PL