Re: [OT] Asi požár elektroauta

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Duben 11 12:37:25 CEST 2024

Tak som chvilu guglil.

Drviva vacsina linkov uvadza navlas rovnake cisla:

electric: 25 fires per 100,000
petrol or diesel: 1,530 fires per 100,000
hybrid vehicles: 3,475 fires per 100,000????.

Hm.

(Niektore uvadzaju 25.1, asi to vyzera s tou desatinou doveryhodnejsie).

Dokonca vacsina z tych clankov tam niekde ma, ze tie data pochadzaju od
NTSB (https://en.wikipedia.org/wiki/National_Transportation_Safety_Board )

Hm.

Niektore z tych clankov pisu, ze to je "per 100,000 sold". AHA! To je
samozrejme nieco ine ako 100,000 v prevadzke, ze.

Novinari v akcii.

Niektore z tych clankov pisu, ze to je od americkej poistovacej
spolocnosti, ktora ma data od NTSB. To je zase nieco ine ako kebyze to je
priamo od NTSB, ze.

Aha.

No a potom si to niekto aj overil:

https://www.caranddriver.com/news/a40163966/cars-catching-fire-new-york-times-real-statistics/

Cize su tie cisla jednoducho vycucane z prsta.

Zavery s ohladom na udalosti a fakty ostatnych 4 rokov necham na citatelov
hw-listu.

wek