Re: Věčný dron

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Duben 9 07:05:44 CEST 2024

On Mon, 8 Apr 2024, Pavel Hudeček wrote:

> Prostě je to trafo napájené proudovým zdrojem.
>
> Takže máme trafo třeba 1:1000, zatížíme úbytkem třeba 100 V a na primáru
> vznikne zátěž 0,1 V. Pokud drátem teče třeba 0,5 kA, na sekundáru máme
> 0,5A*100V=50W.

Podle tehle logiky kdyz si zvolim napeti na sekundaru 1000V tak na
primaru bude 1V a vykon mi vzroste na 500W. Coz je zjevne nesmysl.
Kdyz mrknu na youtube na experimety s proudovymi trafy tak nejvetsi
vykon davaji nekde na zacatku kdyz je na vystupu par voltu.

> Když budeme zátěž zvyšovat, tak samozřejmě s napětím poroste i jalové
> magnetické pole (generované paralelním jalovým proudem), až se dojde do
> stavu, kdy tenhle paralelní odběr začne limitovat dosažitelný úbytek napětí.
> Nebo se dřív dojde do stavu, kdy to jalové pole přesytí jádro, indukčnost
> poklesne a podíl jalového proudu naroste a ještě dřív zlimituje max U.

Co je to jalove magneticke pole a paralelni jalovy proud ?