Re: Věčný dron

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 8 23:16:45 CEST 2024

Prostě je to trafo napájené proudovým zdrojem.

Takže máme trafo třeba 1:1000, zatížíme úbytkem třeba 100 V a na primáru
vznikne zátěž 0,1 V. Pokud drátem teče třeba 0,5 kA, na sekundáru máme
0,5A*100V=50W.

Když budeme zátěž zvyšovat, tak samozřejmě s napětím poroste i jalové
magnetické pole (generované paralelním jalovým proudem), až se dojde do
stavu, kdy tenhle paralelní odběr začne limitovat dosažitelný úbytek
napětí. Nebo se dřív dojde do stavu, kdy to jalové pole přesytí jádro,
indukčnost poklesne a podíl jalového proudu naroste a ještě dřív
zlimituje max U.

PH