Re: Převodník RS485/optika

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Září 19 18:54:57 CEST 2023

Já jsem tu zmínku o RS485 nemyslel jako povzdech, ale jako konstatování
faktu.
Protože do svých řešení dost často dělám i DIY komponenty, tak je pro mě
RS485 jednodušší. Nějaký MAX485 nebo v případě potřeby galvanického
oddělaní nějaký chip od AD s integrovaným oddělovačem koupím za pár
korun. Připojení k MCU nebo nějakému RPi/OPi je triviální, a už se práší
za kočárem.
Takže pro mě je (byla) RS485 príma varianta.

Ale čas oponou trhnul a změněn je svět, říká známá báseň.
A trend u všeho, včetně průmyslových sběrnic, nezadržitelně směřuje k
Ethernetu.
Ať už běžnému, nebo novým průmyslovým variantám 1-párového Ethernetu.

A k těm čidlům: ono je možná obecně šikovnější udělat převod na digitál
přímo u čidla. Ne to tlačit po nějakém 4-20mA a převádět až jinde.
Výrobce toho vlastního čidla ví nejlíp jak ten převod udělat, jak tam
případně zavést nějaké kompenzace a kalibrace (klidně až na digitální
straně).
A na zbytek řešení pak jsou mnohem nižší nároky z hlediska kabeláže,
ochrany proti rušení a tak.

Takže za mě: existuje-li nějaké zařízení třeba s Modbus RTU/RS485 nebo
s  Modbus TCP/Ethernet, tak i za cenu vyšší ceny jít do Ethernetu.
(pěkně blbá formulace, "za cenu vyšší ceny" ;-) )
A pokud je dané zařízení s nějakým analogovým výstupem nebo nějakým
digitálním, tak rozhodně jít do toho digitálního.

PL