cplusplus dedeni

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Pátek Září 8 11:48:18 CEST 2023

Urcite ano. Jsem jiste nauceny postupy s tridami z uplne jineho jazyka, kde
mi to prislo krasne
jednoduche, intuitivni a hlavne logicke
a v tom c++ prave nechapu fundamenty. Jak to pan Stroustrup myslel.

Proc bych treba nemohl mit v c++ tridu "osobni auto" od ktere dedi "osobni
auto s majakem" ?
Co v tomto mysleni koliduje s pojetim trid v c++ ?

V realu chci dosahnout toto:
chci tridu ktera bude
- umet udrzovat seznam hodnot v case (po minutach / hodinach / dnech / ...)
- umet vratit hodnotu v poradi na Xtem miste
- umet tyto hodnoty zapsat a nacist z disku

Takze jsem si udelat tridu "datacollector".
Do ni pridal vlastnost "pocet casovych jednotek".
Od ni pak dedim do trid "dataZaDny", "dataZaMinuty", ....
A chci tedy mit moznost v child tride nastavit pocet jednotek na 31 (pro
tridu s dny), nebo 60 (pro minuty) apod.

s přáním hezkého dne / best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz