Ako zdebugovat interupt v C ?
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Pátek Září 8 10:48:24 CEST 2023
Aha tak to je ten případ smazat a napsat úplně znova:-)
Pro inspiraci: Tohle je kus programu, kde je 4místný LED displej spol.
anoda, s dalšíma LEDkama jako 5. místo (v programu jako Lx) + LEDky na
DPS jako 6. místo, umí to i blikat a ještě se to kombinuje s měřením ADC
v době kdy má displej tmu v rámci rozumného jasu. (Schéma obsahuje 6 NPN
a 8 malých R.)
*uint8_t dispData[6]={0, 0, 0, 0, 0, 0}; // 0-3 cisla, 4 Lx, 5 LEDx**
**uint8_t dispMaska=15; // maska na blokovani mist
displeje (0 blokovano)**
**uint8_t dispMaskaBlik=15; // maska na blikani mist
displeje (0 blikat)**
**uint8_t blikMask=255-L1_mask-L2_mask; // blikani s dvojteckou,
stupnem a LEDkama (255 nic)**
**const uint8_t dispZnaky[10]={**
** //cedgabf-**
** 0b00010000, // 0**
** 0b01111010, // 1**
** 0b10000010, // 2**
** 0b01000010, // 3**
** 0b01101000, // 4**
** 0b01000100, // 5**
** 0b00000100, // 6**
** 0b01110010, // 7**
** 0b00000000, // 8**
** 0b01000000 // 9**
**};**
**
*// AL_on/AL_off je zapínání a vypínání anod LEDek
// A_port je port na kterém jsou společné anody
// SEG_port je na segmenty
// L1_mask a pod. - dvojtečka a stupeň na displeji
*
**ISR (ADC0_RESRDY_vect) { // 37,1 kHz =============**
** static uint8_t dispInd=0;**
****
** if (++dispInd>=22) dispInd=0;**
** A_port=15; AL_off;**
** if (dispInd<L_ind) {**
** SEG_port=dispData[dispInd];**
** A_port=15-((1<<dispInd) & dispMaska);**
** } else if (dispInd==L_ind) {**
** SEG_port=dispData[L_ind] & dispData[LED_ind];**
** AL_on;**
** } else if (dispInd==20) { **
** adDataRaw=ADC0_RES; // read ADC**
** adSync=1;**
** }**
** adTest++; // mereni f**
****
** ADC0_INTFLAGS=1;**
**}*
No a to je vlastně všechno, co by mělo sloužit k inspiraci jak
zobrazovat displejem, když už máme obsah pole dispData. Ale lze se
podívat i dál:
Zobrazení čísel pak dělaj funkce jako:
*void dispN(uint16_t xx) { // jedno 4mistne cislo ========
int8_t n=0;
uint16_t x;
x=xx;
for (n=0; n<4; n++) {
dispData[3-n]=dispZnaky[x % 10];
x/=10;
}
}*
A někde v čekací funkci je oblast začínající if (sekSync==1) { sekSync=0;
a v ní se nachází i
*if (sekundy & 1) {**
** dispData[L_ind]=blikMask; // blikani s dvojteckou, stupnem a
LEDkama (255 nic)**
**} else {**
** dispData[L_ind]=255;**
**}**
*
pak ještě v podobné, milisekundové sekci:
*if (++msCnt>399) msCnt=0;**
**if (dispMaskaBlik!=15) { // blikani cisel pri nastaveni**
** if (msCnt<200) dispMaska=dispMaskaBlik; else dispMaska=15;**
**}*
PH
Dne 08.09.2023 v 10:03 Jan Waclawek napsal(a):
> [preposielam]
>
> Ahoj,
>
> tak som ten kod trochu vyextrahoval. (Ja som Vas varoval pred dlzkou....)
>
> Az by ste mali niekto chut to pozriet, budem rad. Ja som neni schopny
> momentalne nic vymysliet co s tym.
>
> Velmi pekne dakujem za brainstorming.
>
> A.
>
>
> Jak debugovat interupt závisí na okolnostech.
>
> Ale myslím si, že popis těch okolností je podstatně delší, než prostě
> zkopírování těch dejme tomu 3-10 řádků kódu na obsluhu multiplexované
> sedmisegmentovky a pár sovisejících deklarací.
>
> Nebo, jestli je to tajné, tak ten kousek smazat, chvíli dělat něco úplně
> jiného a pak to napsat znova:-)
>
> PH
>
>
>
> /*****************************************
> * Funkcie pre pracu s i/o multiplexom *
> *****************************************/
>
> // data pre i/o multiplex rutinu
> static volatile unsigned char MUX_Sync_Flag;
> static volatile unsigned char MUX_Position;
> static volatile unsigned char MUX_Data;
>
> static volatile union {
> unsigned long int LongInt;
> unsigned char Byte[4];
> } MUX_RawData;
>
> static volatile union {
> unsigned long int LongInt;
> unsigned char Byte[4];
> } RawData;
>
>
> void MUX_7Seg_Display_Init() {
>
> MUX_RawData.LongInt = 0;
> MUX_Position = 0;
> MUX_Data = 0;
> MUX_Sync_Flag = 0;
> return;
> }
>
> void MUX_7Seg_Display_Write_Data() {
>
> // signal nove data
> GIE = 0;
> MUX_Sync_Flag = 1;
> GIE = 1;
>
> static volatile unsigned char Tmp = 0;
> unsigned int Time = 0x0040;
>
> while(1) {
> GIE = 0;
> Tmp = MUX_Sync_Flag;
> GIE = 1;
>
> if(Tmp == 0)
> break;
> }
>
> // 21.6.2023
> //
> // rutina potrebuje malu pauzu na synchronizaciu s displejom
> // neviem preco...
> // odladit s osciloskopom
> //
> while(Time--)
> ;
>
> return;
> }
>
>
> /********************************
> * Interrupt vektor - 0x0004 *
> ********************************/
>
> void __interrupt() TP11_1kHz_INT(void) {
>
> if(T0IF == 1 && T0IE == 1) {
>
> // interrupt TMR0
> // generuje 1kHz na pine TP11
>
> // clear TMR0 int. flag
> T0IF = 0;
>
> // TMR0 reload
> // xc8 v2.36
> // int_entry -> 9
> // int_exit -> 9
> TMR0 = (0x0100 -TMR0_PERIOD +2 +18); // +21 (+1 corr.)
>
> // decrement pomocneho citaca 1kHz
> if(TMR0_1ms_Counter != 0)
> TMR0_1ms_Counter--;
> else {
> TMR0_1ms_Counter = TMR0_SW_1MS;
> TMR0_1ms_Flag = 1;
>
> // invertuj TP11
> if(TP11 == 0) {
> //NOP();
> TP11 = 1;
> }
> else {
> TP11 = 0;
> }
>
> /**************************
> * Multiplex displeja *
> * - MUX_7Seg_Display(); *
> **************************/
>
> // display off
> //
> SEG_CA3 = 1;
> SEG_CA2 = 1;
> SEG_CA1 = 1;
> SEG_CA0 = 1;
>
> // set new display data
> //
> if(MUX_Data & 0x01)
> SEG_A = 0; // rozsvieti segment A
> else
> SEG_A = 1;
> if(MUX_Data & 0x02)
> SEG_B = 0; // rozsvieti segment B
> else
> SEG_B = 1;
> if(MUX_Data & 0x04)
> SEG_C = 0; // rozsvieti segment C
> else
> SEG_C = 1;
> if(MUX_Data & 0x08)
> SEG_D = 0; // rozsvieti segment D
> else
> SEG_D = 1;
> if(MUX_Data & 0x10)
> SEG_E = 0; // rozsvieti segment E
> else
> SEG_E = 1;
> if(MUX_Data & 0x20)
> SEG_F = 0; // rozsvieti segment F
> else
> SEG_F = 1;
> if(MUX_Data & 0x40)
> SEG_G = 0; // rozsvieti segment G
> else
> SEG_G = 1;
> if(MUX_Data & 0x80)
> SEG_DP = 0; // rozsvieti segment DP
> else
> SEG_DP = 1;
>
> // display on
> //
> if(MUX_Position == 3)
> SEG_CA3 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[3]
> else
> SEG_CA3 = 1;
> if(MUX_Position == 2)
> SEG_CA2 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[2]
> else
> SEG_CA2 = 1;
> if(MUX_Position == 1)
> SEG_CA1 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[1]
> else
> SEG_CA1 = 1;
> if(MUX_Position == 0)
> SEG_CA0 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[0]
> else
> SEG_CA0 = 1;
>
> // shift to next position
> //
> MUX_Position++;
>
> // check position range
> //
> if(MUX_Position >= 4)
> MUX_Position = 0;
>
> // if any change write new data to buffer
> // clear sync flag
> //
> if((MUX_Position == 0) && (MUX_Sync_Flag == 1)) {
> MUX_RawData.LongInt = RawData.LongInt;
> MUX_Sync_Flag = 0;
> }
>
> // get data from new position
> //
> MUX_Data = MUX_RawData.Byte[MUX_Position];
>
> /*********************
> * Koniec multiplexu *
> *********************/
> }
> }
> else {
> TP11_100kHz_SW();
> }
> }
>
>
>
> /************************************************************/
> // 7Seg_Display_Chars - tabulky a konstanty v EEPROM
> //--------------------------------------------------
>
> // Cislice a znaky 0..9, A..F
> // * digit 3 ... 0
> const unsigned char Digit30[16] = {
>
> // DpGFEDCBA
> 0b00111111, 0b00000110, 0b01011011, 0b01001111, // 0 1 2 3
> 0b01100110, 0b01101101, 0b01111101, 0b00000111, // 4 5 6 7
> 0b01111111, 0b01101111, 0b01110111, 0b01111100, // 8 9 A b
> 0b00111001, 0b01011110, 0b01111001, 0b01110001 // C d E F
> };
>
> // generuje kratsi kod
> //
> #define DigitMinus 0b01000000
> #define DigitDP 0b10000000
> #define DigitMask 0b00000000
>
> /********************************************************
> * 7Seg_Display_Digits - low-level funkcie *
> * pre pracu s digitmi 3-0 *
> * *
> * - pracuju s binarnym bufferom RawData[0..31] *
> * - po nastaveni RawData treba zavolat *
> * MUX_7Seg_Display_Write_Data() *
> ********************************************************/
>
> // * RawData[0..31] = 0;
> // - call + return vs. 4 x clrf -> kratsi kod
> void ClearRawData() {
> RawData.LongInt = 0x00000000;
> return;
> };
>
> // * vymaze digit 3-0
> void ClearDigit(unsigned char Digit) {
> RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] & DigitMask;
> return;
> };
>
> // * nastavi znamienko "-" v digite 3-0
> void SetMinus(unsigned char Digit) {
> ClearDigit(Digit);
> RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] | DigitMinus;
> return;
> };
>
>
>
> // pravdepodobne tuna to zblbne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> // * nastavi desatinnu bodku v digite 3-0
> void SetDecimalPoint(unsigned char Digit) {
> RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] | DigitDP;
> return;
> };
>
> // * nastavi cislicu 0..9, A..F v digite 3-0
> void SetDigit3(unsigned char Number) {
> ClearDigit(3);
> RawData.Byte[3] = RawData.Byte[3] | Digit30[Number];
> return;
> };
>
> void SetDigit2(unsigned char Number) {
> ClearDigit(2);
> RawData.Byte[2] = RawData.Byte[2] | Digit30[Number];
> return;
> };
>
> void SetDigit1(unsigned char Number) {
> ClearDigit(1);
> RawData.Byte[1] = RawData.Byte[1] | Digit30[Number];
> return;
> };
>
> void SetDigit0(unsigned char Number) {
> ClearDigit(0);
> RawData.Byte[0] = RawData.Byte[0] | Digit30[Number];
> return;
> };
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored bywww.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20230908/2e868e26/attachment-0001.htm>
Další informace o konferenci Hw-list