<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
</head>
<body>
Aha tak to je ten případ smazat a napsat úplně znova:-)<br>
<br>
Pro inspiraci: Tohle je kus programu, kde je 4místný LED displej
spol. anoda, s dalšíma LEDkama jako 5. místo (v programu jako Lx) +
LEDky na DPS jako 6. místo, umí to i blikat a ještě se to kombinuje
s měřením ADC v době kdy má displej tmu v rámci rozumného jasu.
(Schéma obsahuje 6 NPN a 8 malých R.)<br>
<br>
<font color="#800000"><b>uint8_t dispData[6]={0, 0, 0, 0, 0, 0};
// 0-3 cisla, 4 Lx, 5 LEDx</b><b><br>
</b><b>uint8_t dispMaska=15; // maska na
blokovani mist displeje (0 blokovano)</b><b><br>
</b><b>uint8_t dispMaskaBlik=15; // maska na blikani
mist displeje (0 blikat)</b><b><br>
</b><b>uint8_t blikMask=255-L1_mask-L2_mask; // blikani s
dvojteckou, stupnem a LEDkama (255 nic)</b><b><br>
</b><b>const uint8_t dispZnaky[10]={</b><b><br>
</b><b> //cedgabf-</b><b><br>
</b><b> 0b00010000, // 0</b><b><br>
</b><b> 0b01111010, // 1</b><b><br>
</b><b> 0b10000010, // 2</b><b><br>
</b><b> 0b01000010, // 3</b><b><br>
</b><b> 0b01101000, // 4</b><b><br>
</b><b> 0b01000100, // 5</b><b><br>
</b><b> 0b00000100, // 6</b><b><br>
</b><b> 0b01110010, // 7</b><b><br>
</b><b> 0b00000000, // 8</b><b><br>
</b><b> 0b01000000 // 9</b><b><br>
</b><b>};</b><b><br>
</b><b><br>
</b>// AL_on/AL_off je zapínání a vypínání anod LEDek<br>
// A_port je port na kterém jsou společné anody<br>
// SEG_port je na segmenty<br>
// L1_mask a pod. - dvojtečka a stupeň na displeji<br>
<b><br>
</b><b>ISR (ADC0_RESRDY_vect) { // 37,1 kHz =============</b><b><br>
</b><b> static uint8_t dispInd=0;</b><b><br>
</b><b> </b><b><br>
</b><b> if (++dispInd>=22) dispInd=0;</b><b><br>
</b><b> A_port=15; AL_off;</b><b><br>
</b><b> if (dispInd<L_ind) {</b><b><br>
</b><b> SEG_port=dispData[dispInd];</b><b><br>
</b><b> A_port=15-((1<<dispInd) & dispMaska);</b><b><br>
</b><b> } else if (dispInd==L_ind) {</b><b><br>
</b><b> SEG_port=dispData[L_ind] & dispData[LED_ind];</b><b><br>
</b><b> AL_on;</b><b><br>
</b><b> } else if (dispInd==20) { </b><b><br>
</b><b> adDataRaw=ADC0_RES; // read ADC</b><b><br>
</b><b> adSync=1;</b><b><br>
</b><b> }</b><b><br>
</b><b> adTest++; // mereni f</b><b><br>
</b><b> </b><b><br>
</b><b> ADC0_INTFLAGS=1;</b><b><br>
</b><b>}</b></font><br>
<br>
No a to je vlastně všechno, co by mělo sloužit k inspiraci jak
zobrazovat displejem, když už máme obsah pole dispData. Ale lze se
podívat i dál:<br>
<br>
Zobrazení čísel pak dělaj funkce jako:<br>
<b><font color="#800000">void dispN(uint16_t xx) { // jedno 4mistne
cislo ========<br>
int8_t n=0;<br>
uint16_t x;<br>
<br>
x=xx;<br>
for (n=0; n<4; n++) {<br>
dispData[3-n]=dispZnaky[x % 10];<br>
x/=10;<br>
}<br>
}</font></b><br>
<br>
A někde v čekací funkci je oblast začínající if (sekSync==1) {
sekSync=0;<br>
a v ní se nachází i<br>
<font color="#800000"><b>if (sekundy & 1) {</b><b><br>
</b><b> dispData[L_ind]=blikMask; // blikani s dvojteckou,
stupnem a LEDkama (255 nic)</b><b><br>
</b><b>} else {</b><b><br>
</b><b> dispData[L_ind]=255;</b><b><br>
</b><b>}</b><b><br>
</b></font><br>
pak ještě v podobné, milisekundové sekci:<br>
<font color="#800000"><b>if (++msCnt>399) msCnt=0;</b><b><br>
</b><b>if (dispMaskaBlik!=15) { // blikani cisel pri nastaveni</b><b><br>
</b><b> if (msCnt<200) dispMaska=dispMaskaBlik; else
dispMaska=15;</b><b><br>
</b><b>}</b></font><br>
<br>
PH<br>
<br>
<div class="moz-cite-prefix">Dne 08.09.2023 v 10:03 Jan Waclawek
napsal(a):<br>
</div>
<blockquote type="cite"
cite="mid:PC1993202309081003320295eaede947@wekovci">
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">[preposielam]
Ahoj,
tak som ten kod trochu vyextrahoval. (Ja som Vas varoval pred dlzkou....)
Az by ste mali niekto chut to pozriet, budem rad. Ja som neni schopny
momentalne nic vymysliet co s tym.
Velmi pekne dakujem za brainstorming.
A.
</pre>
<blockquote type="cite">
<blockquote type="cite">
<blockquote type="cite">
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">
</pre>
</blockquote>
</blockquote>
</blockquote>
<pre class="moz-quote-pre" wrap="">Jak debugovat interupt závisí na okolnostech.
Ale myslím si, že popis těch okolností je podstatně delší, než prostě
zkopírování těch dejme tomu 3-10 řádků kódu na obsluhu multiplexované
sedmisegmentovky a pár sovisejících deklarací.
Nebo, jestli je to tajné, tak ten kousek smazat, chvíli dělat něco úplně
jiného a pak to napsat znova:-)
PH
/*****************************************
* Funkcie pre pracu s i/o multiplexom *
*****************************************/
// data pre i/o multiplex rutinu
static volatile unsigned char MUX_Sync_Flag;
static volatile unsigned char MUX_Position;
static volatile unsigned char MUX_Data;
static volatile union {
unsigned long int LongInt;
unsigned char Byte[4];
} MUX_RawData;
static volatile union {
unsigned long int LongInt;
unsigned char Byte[4];
} RawData;
void MUX_7Seg_Display_Init() {
MUX_RawData.LongInt = 0;
MUX_Position = 0;
MUX_Data = 0;
MUX_Sync_Flag = 0;
return;
}
void MUX_7Seg_Display_Write_Data() {
// signal nove data
GIE = 0;
MUX_Sync_Flag = 1;
GIE = 1;
static volatile unsigned char Tmp = 0;
unsigned int Time = 0x0040;
while(1) {
GIE = 0;
Tmp = MUX_Sync_Flag;
GIE = 1;
if(Tmp == 0)
break;
}
// 21.6.2023
//
// rutina potrebuje malu pauzu na synchronizaciu s displejom
// neviem preco...
// odladit s osciloskopom
//
while(Time--)
;
return;
}
/********************************
* Interrupt vektor - 0x0004 *
********************************/
void __interrupt() TP11_1kHz_INT(void) {
if(T0IF == 1 && T0IE == 1) {
// interrupt TMR0
// generuje 1kHz na pine TP11
// clear TMR0 int. flag
T0IF = 0;
// TMR0 reload
// xc8 v2.36
// int_entry -> 9
// int_exit -> 9
TMR0 = (0x0100 -TMR0_PERIOD +2 +18); // +21 (+1 corr.)
// decrement pomocneho citaca 1kHz
if(TMR0_1ms_Counter != 0)
TMR0_1ms_Counter--;
else {
TMR0_1ms_Counter = TMR0_SW_1MS;
TMR0_1ms_Flag = 1;
// invertuj TP11
if(TP11 == 0) {
//NOP();
TP11 = 1;
}
else {
TP11 = 0;
}
/**************************
* Multiplex displeja *
* - MUX_7Seg_Display(); *
**************************/
// display off
//
SEG_CA3 = 1;
SEG_CA2 = 1;
SEG_CA1 = 1;
SEG_CA0 = 1;
// set new display data
//
if(MUX_Data & 0x01)
SEG_A = 0; // rozsvieti segment A
else
SEG_A = 1;
if(MUX_Data & 0x02)
SEG_B = 0; // rozsvieti segment B
else
SEG_B = 1;
if(MUX_Data & 0x04)
SEG_C = 0; // rozsvieti segment C
else
SEG_C = 1;
if(MUX_Data & 0x08)
SEG_D = 0; // rozsvieti segment D
else
SEG_D = 1;
if(MUX_Data & 0x10)
SEG_E = 0; // rozsvieti segment E
else
SEG_E = 1;
if(MUX_Data & 0x20)
SEG_F = 0; // rozsvieti segment F
else
SEG_F = 1;
if(MUX_Data & 0x40)
SEG_G = 0; // rozsvieti segment G
else
SEG_G = 1;
if(MUX_Data & 0x80)
SEG_DP = 0; // rozsvieti segment DP
else
SEG_DP = 1;
// display on
//
if(MUX_Position == 3)
SEG_CA3 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[3]
else
SEG_CA3 = 1;
if(MUX_Position == 2)
SEG_CA2 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[2]
else
SEG_CA2 = 1;
if(MUX_Position == 1)
SEG_CA1 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[1]
else
SEG_CA1 = 1;
if(MUX_Position == 0)
SEG_CA0 = 0; // rozsvieti segmentovku Display_Buffer[0]
else
SEG_CA0 = 1;
// shift to next position
//
MUX_Position++;
// check position range
//
if(MUX_Position >= 4)
MUX_Position = 0;
// if any change write new data to buffer
// clear sync flag
//
if((MUX_Position == 0) && (MUX_Sync_Flag == 1)) {
MUX_RawData.LongInt = RawData.LongInt;
MUX_Sync_Flag = 0;
}
// get data from new position
//
MUX_Data = MUX_RawData.Byte[MUX_Position];
/*********************
* Koniec multiplexu *
*********************/
}
}
else {
TP11_100kHz_SW();
}
}
/************************************************************/
// 7Seg_Display_Chars - tabulky a konstanty v EEPROM
//--------------------------------------------------
// Cislice a znaky 0..9, A..F
// * digit 3 ... 0
const unsigned char Digit30[16] = {
// DpGFEDCBA
0b00111111, 0b00000110, 0b01011011, 0b01001111, // 0 1 2 3
0b01100110, 0b01101101, 0b01111101, 0b00000111, // 4 5 6 7
0b01111111, 0b01101111, 0b01110111, 0b01111100, // 8 9 A b
0b00111001, 0b01011110, 0b01111001, 0b01110001 // C d E F
};
// generuje kratsi kod
//
#define DigitMinus 0b01000000
#define DigitDP 0b10000000
#define DigitMask 0b00000000
/********************************************************
* 7Seg_Display_Digits - low-level funkcie *
* pre pracu s digitmi 3-0 *
* *
* - pracuju s binarnym bufferom RawData[0..31] *
* - po nastaveni RawData treba zavolat *
* MUX_7Seg_Display_Write_Data() *
********************************************************/
// * RawData[0..31] = 0;
// - call + return vs. 4 x clrf -> kratsi kod
void ClearRawData() {
RawData.LongInt = 0x00000000;
return;
};
// * vymaze digit 3-0
void ClearDigit(unsigned char Digit) {
RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] & DigitMask;
return;
};
// * nastavi znamienko "-" v digite 3-0
void SetMinus(unsigned char Digit) {
ClearDigit(Digit);
RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] | DigitMinus;
return;
};
// pravdepodobne tuna to zblbne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
// * nastavi desatinnu bodku v digite 3-0
void SetDecimalPoint(unsigned char Digit) {
RawData.Byte[Digit] = RawData.Byte[Digit] | DigitDP;
return;
};
// * nastavi cislicu 0..9, A..F v digite 3-0
void SetDigit3(unsigned char Number) {
ClearDigit(3);
RawData.Byte[3] = RawData.Byte[3] | Digit30[Number];
return;
};
void SetDigit2(unsigned char Number) {
ClearDigit(2);
RawData.Byte[2] = RawData.Byte[2] | Digit30[Number];
return;
};
void SetDigit1(unsigned char Number) {
ClearDigit(1);
RawData.Byte[1] = RawData.Byte[1] | Digit30[Number];
return;
};
void SetDigit0(unsigned char Number) {
ClearDigit(0);
RawData.Byte[0] = RawData.Byte[0] | Digit30[Number];
return;
};
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>