OT mat rad ci nemat rad, was: preklad arduina, was: ceckovy kviz

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 6 16:52:59 CEST 2023

>Jo, ale co místo něj ?

Miesto pythonu? Cojaviem, ja nie som PC programator. Interpretovanych
jazykov je ako hnoja. Hento co uz roky propaguje pan kolega Poucha, ale
stale som nebol schopny si zapamatat ani len meno?

Pointa toho pythonu je, ak som dobre pochopil, v tom, ze je pre neho hafo
kniznic. To *je* aspekt.

>A co místo C-čka ?

Ono riesenie nemusi existovat. "nemat nieco rad" je emocia a nijako to
neimplikuje, ze veci, ktore mam rad, su uzitocne.

Samozrejme ze viem vymysliet "lepsie Ccko", alebo, este lepsie, "lepsi
asembler". Ale nebudem ho implementovat, propagovat, atd., aj kebyze to ma
spasit ludstvo(*). Su ine veci hodnejsie mojho usilia.

>Zkou±el jsem rust, ale pro bare-metal to byla
>tragédie. Zřejmě to chce úplně změnit způsob my±lení a na to uµ jsem moc
>starý. Nebo je to dal±í slepá ulička.

rust je len dalsi modny vystrelok, netreba s nim zabijat cas. Jeho primarne
premisy su pre mcu dokonale irelevantne; ak by neboli dostatocnym dokazom
bombasticke ale vo faktoch velmi vagne tvrdenia o bezpecnosti (co je samo
osebe modne slovo, ktore so skutocnou bezpecnostou ma len malo stycnych
bodov) a "moderne" webstranky plne mudrych slov, tak si treba pozriet, co
konkretne kto v tom kedy spravil.

Hoci, niektore modne vystrelky sa chytia, aj ked boli a aj zostanu
blbostou. Proste ludstvo je nepoucitelne a nedokonale.

>A ten bordel se jen zvět±í, patrně podle
>II. zákona termodynamiky naprosto správně a očekávaně.

To nesuvisi s termodynamikou ale s povahou ludi, to sa vola psychologia,

wek

(*) Ak by mi niekto povedal, ze staci taky lepsi mcu jazyk vyvinut a hned
sa vrhne stado mladych entuziastickych vyvojarov na tie skutocne
samojazdiace auta, tak do toho bez vahania idem.