Re: Kombinování Li-ion a LiFePO?
Pavel Hudeček
edizon na seznam.cz
Úterý Září 5 16:23:15 CEST 2023
Tak to vypadá, že ta baterka je dobrý kandidát na pokračování. Nejen
cenou, ale i bezpečností. Jen aby jí do tý doby nepřestali dodávat...
Nepochybuji o tom, že auto je v přepočtu na člověko-km jízdy
ekologičtější než kolo. A v porovnání s luxusním kolem za 150 kKč vyjdou
ekologičtějc určitě i nejmíň dvě SUV:-)
A možná, že dopravní letadlo vyjde ještě líp, teda aspoň pokud plný letí
do Austrálie:-)
Ale taky nepochybuji o tom, že kdybych si na 3300 km/rok pořídil auto,
tak by to v prorovnání s koloběžkou za 15 kKč dopadlo přesně naopak.
PH
Dne 05.09.2023 v 15:05 Jaroslav Lukeš napsal(a):
> Pavel Hudeček napsal(a):
>> No tak na 2300 km byla baterka za 4000, 1 pneumatika, pár duší a
>> zanedbatelně elektřiny. Takže téměř přesně 2 Kč/km. Ale ta baterka se
>> pořád dala používat, jen horší komfort jízdy. Možná by ještě další
>> sezónu dala, pak by to bylo spíš tak 1,2 Kč/km. Ale já chtěl druhou,
>> abych s tou jetou moh experimentovat. Možná jí tam na zimu vrátím,
>> abych zbytečně nekazil tu novou. Nebo přidám topení, který bude topit
>> místo rekuperace, když je baterka moc studená.
>
> ten Klaus, když kdysi prohlásil, že ekologičtější je jízda autem než
> na kole, měl pravdu.
>
>> Nedávno tu prošel link na web, kde mají:
>> https://www.batterystore.cz/cs/clanky-li-ion/20-clanek-li-ion-14ah-365v-phylion-lmo.html
>>
> já bych od nich chtěl datasheet výrobce, tohle je zřejmě starší model
> baterky
>
> https://e2e.ti.com/cfs-file/__key/communityserver-discussions-components-files/196/Phylion-3.7V13Ah-NCM-LMO-Cell-Spec_2D00_2017.pdf
>
Další informace o konferenci Hw-list