baterie v Nokia 4.2

Pondělí Září 4 10:13:07 CEST 2023

Dobrý den,

měl bych dotaz, co se s takovým telefonem dá dělat. Přítelkyně si
ztěžuje, že se jí baterka rychle vybije a pak se při nabíjení podezřele
rychle nabije. Spustil jsem test baterie v My device. Když telefon
ukazoval nabití na 60%, ukazovalo to napětí 4,19V. Dal jsem to nabíjet.
Z nabíječky 5V 2A to ukazuje proud 1,5A, z nabíječky USB-C proud 1,7A.
Takže v tom není velký rozdíl. Baterka má 3 Ah. Na konci nabíjení, kdy
se proud omezoval na 1A, to ukazovalo přes 4,4V. Při tom ale baterka se
nehřeje a ani nehoří :-)

Dá se u těchto (nebo obecně u nějakých) telefonů nastavit, třeba v
režimu vývojáře, nějaké menší nabíjecí napětí? Nikde jsem o tom nic
nenašel. U některých noťasů to jde. Nebo mám spoléhat na to, že baterka
se nabíjí správně a jen to blbě měří napětí?

Anděl