Re: [OT] Požár domácí baterky a bateriová chemie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Září 3 00:55:15 CEST 2023

Já tam mám 600V.
Když jsou otevřené pojistkové odpojovače (po předchozím vypnutí AC), tak
je to OK.
Ale to předpokládá, že na to máte čas a je u toho někdo, kdo ví co má
udělat.
Rapid Shutdown těch optimizérů zafunguje sám při odpojení napájení baráku.
A pak je tam jen maximálně 50V.
Někde ve světě už je to povinné. Podle mě to dřív nebo později tady bude
časem povinné taky.

Panely se přehřívají poruchou některé buňky. Pak tam vznikají žhavá hnízda.
Případně přechoďákem v konektorech.

Optimizéry fungují nejen pří totálním zastínění 1/6 panelu (u half-cut),
ale i při částečném
zastínění, třeba když se na panel vysere pták nebo se tam přilepí list.
Případně sníh, prach atd.
Navíc to umí dostat celkový výkon panelů i když je ve stringu některý
slabší. A to tam je vždy,
navíc s časem se to bude zřejmě zhoršovat.

PL