Re: Kombinování Li-ion a LiFePO?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Září 1 12:33:37 CEST 2023


Není.

Baterky lifepo jsou mechanicky dělané na stacionární provoz a ne na 
koloběžku, kde podvozek má otřesy daleko přes 10g.

Buď je budeš mít v báglu na zádech, nebo je tam nedávej. Už 18650 je 
dost průser, nejsou na toto dělané, jsou to přetaktované baterky do 
noťasu s tlustší fólií, což sníží kapacitu tak o třetinu. Pokud by je 
udělali odolné, tak budou mít minimálně o další třetinu nižší kapacitu. 
A kdo by dneska chtěl 1,5Ah na článek. Ty čínské fejky, kde je písek na 
váhu a vevnitř malá baterka 1Ah, budou podstatně odolnější.

Mnohem lepší je dát na kolobku pár desítek W FV panel svisle podélně ve 
směru jízdy z obou stran na tyč od předního kola. To ničemu neublíží a 
když se to dobře udělá, bude to vypadat jak lamborghini kapotáž.

Pavel Hudeček napsal(a):
> Dát tam jednu sérii LiFePO s vhodným napětím, tedy asi 250 Wh a zbytek 
> vyplnit těmi Li-ion. A pak celkem nenáročnou elektroniku pro přepínání 
> a případně mírný přenos energie mezi nimi. V praxi by se pak primárně 
> používala ta LiFePO a teprve když by byla hodně vybitá, přišla by na 
> řadu Li-ion. To v praxi znamená, že většunju dní by se použila jen 
> LiFePO a obřčas, když jedu dál, tak obě.
>
> Je to dobrý nápad?

------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: lsh.vcf
Type: text/x-vcard
Size: 4 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20230901/d6f10ee5/attachment.vcf>


Další informace o konferenci Hw-list