Re: Kombinování Li-ion a LiFePO?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Září 1 10:54:38 CEST 2023


Problém s napětím je, že se do daných rozměrů nevejde dostatečně vysoký 
násobek napěťově správného počtu článků.
Tzn. 12 by bylo napěťově OK, jenže se vejde 20.

PH

Dne 01.09.2023 v 10:24 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Prijde mi to nesmyslne slozite. Jake jsou problemy s napetim? LiFePO4 
> se proste dava vic clanku, u elektrokola jsem videl napr. varianty 
> 10S-LiIon/12S-LiFePO4 pro nom. 36V
> Dne 01.09.2023 v 9:56 Pavel Hudeček napsal(a):
>> Dobrý den všem,
>> rozmýšlel jsem, jakou další baterku dát do koloběžky, až ta současná 
>> přestane vyhovovat.
>> - V případě Li-ion 18650 tam můžu nacpat 500-600 Wh, ale životnost je 
>> celkem nic moc a k tomu velká závislost na teplotě.
>> - V případě LiFePO 32700 tam můžu nacpat 300-400 Wh s životností 
>> řádově přes Li-ion, se zimními výkony, o kterých si může Li-ion 
>> nechat zdát i v létě. Ale těch 400 Wh je za cenu složitostí s jiným 
>> napětím.
>>
>> Tak mě napadlo to zkombinovat:
>> Dát tam jednu sérii LiFePO s vhodným napětím, tedy asi 250 Wh a 
>> zbytek vyplnit těmi Li-ion. A pak celkem nenáročnou elektroniku pro 
>> přepínání a případně mírný přenos energie mezi nimi. V praxi by se 
>> pak primárně používala ta LiFePO a teprve když by byla hodně vybitá, 
>> přišla by na řadu Li-ion. To v praxi znamená, že většunju dní by se 
>> použila jen LiFePO a obřčas, když jedu dál, tak obě.
>>
>> Je to dobrý nápad?


Další informace o konferenci Hw-list