Re: Jak je to s tím odcházením článků?

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Úterý Říjen 31 20:00:18 CET 2023

Já mám na kole 10Ah LiFEPO. První baterka odešla po půl roce. Reklamací
jsem získal novou baterku a stejný příběh. Jenže jsem potřeboval jezdit
tak jsem ji rozdělal a zjistil jsem že jsou články totálně
rozbalancované. Naštěstí je tam elektronika která asi hlídá nejslabší
článek a baterku vypne při dosažení Umin. Tak jsem se naštval, vyvedl
jsem jednotlivé články na konektor a vyrobil jednoduchou balancovanou
nabíječku. V podstatě do série zapojené elektronické zenerky které se
otevřou když článek dosáhne Umax a nabíjecí proud pak článek obchází. Od
té doby na té baterce jezdím asi 15 let a nevím o ní... Fakt ale je, že
když slyším o dojezdech některých kol tak nechápu. Já ujedu maximálně
tak 30 - 35km což mi ale naštěstí bohatě stačí. Možná už byl některý
článek načatý než jsem udělal tu nabíječku - nevím. Nebo jsou ty dojezdy
jen rybářská latina ? :-)).

Možná že Lion baterky na rozbalancování tolik netrpí. Vím, že prodejce
od kterého tu baterku mám přešel právě kvůli vysoké poruchovosti na
Lion. Ale představa že bych nabíjel Lion doma se mi opravdu nezamlouvá.
Jistě nejsem sám kdo zhlédl videa jak Lion hoří.

     Martin.