Re: [OT] Pokažená myčka Bosch - němečtí inženýři

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 29 14:35:03 CET 2023

Jo, informace zajímavé.. Čím víc člověk pochopí činnost zařízení, tím
jednodušší je pak servis a řešení případného problémů.
Já nedávno velmi dlouho řešil u jednoho závěsného lodního motoru, proč
nejde do otáček. Motor v sudu, aby protékala chladící voda. Všechno jsem
rozebral, vyčistil a nechtělo se to vytočit. Tak jsem to odložil a teď o
tom mluvil se servisákem. Prý se na propeleru protáčí osa (je tam gumový
siletblok) , ten se netočí jak by měl a motor nemá zátěž. Elektronika
zapalování v motoru pozná, že chybí mechanická zátěž a nedovolí motor
roztočí. Ochrana proti přetočenína na neutral nebo při kavitaci...

Bylo to přesně tak, vrtuli jsem dal novou a vše OK.  Jenom mě zajímalo, jak
motor pozná, že nemá zátěž - prý podle nárůstu otáček v závislosti na
přidání plynu. Funkce dnes v autech běžná.