Re: [OT] Pokažená myčka Bosch - němečtí inženýři

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Neděle Říjen 22 10:39:34 CEST 2023

Já mám zkušenost zase opačnou :-)

Pračka (shodou okolností taky Bosch) napouštěla strašně moc vody, pak ji
nebyla schopná odčerpat. Jinak prala normálně, ani nehlásila žádnou
chybu, vše v pořádku. Čidlo hladiny přitom fungovalo perfektně (je tam
kontaktní, 3úrovňové), všechny čerpadla, ventily... taky.

Ukázalo se, že vodaři zvedli tlak v potrubí, a ta pračka při napouštění
zřejmě na čidlo hladiny moc nedá (asi je tam nějaká minimální doba
otevření ventilu), a nepřijde jí divné, když hladina nastoupá rychleji.
Čidlo sepne, ale voda teče dál. Naopak při vypouštění je tam dost krátký
timeout, takže se čerpadlo vypne, i když je uvnitř ještě voda. A ani to
nevyhodnotí jako chybu.

Asi bych na příčinu nepřišel a sháněl bych novou řídící jednotku, ale
zanedlouho jsem řešil protékající pojišťovák u bojleru. Výměna
nepomohla, novej protékal ještě víc, tak mě to trklo - namontoval jsem
redukční ventil (na cca 2 bary) a kromě bojleru se překvapivě srovnala i
ta pračka.

JMN