zdroj 12V

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Říjen 27 23:41:58 CEST 2023

Jo , ještě něco k vlastní spotřebě.. Mám "lidlmetr" upravený na rozsak 10x
menší, rád s tím měřím právě stndby spotřeby napaječů atd...
Dostal se ke mě 12V adaptér "DVE" 12V/3 A. A v klidu nic. Lidlmetr nic
neukazuje, neteče tam v klidu vůbec žádný proud.
Tak jsem zkusil měřit proud mA metrem    ... Něco okolo 0,15 mA ze sítě  ,
což odpovídá cca 30mW  stdby příkonu.
Zdroj jsem rozebral, je uvnitř velmi složitý, má na hlavní desce ještě
další "subdesky" osazené kvantou SMD smetí.
Nevím, jak se jim podařilo udělat tak malý odběr v nezatíženém stavu, ale
evidentně to jde
Je fakt, že po zapnutí zátěže na výstupu má zdroj "zpoždění" cca 0,5 sec,
než naběhne napětí 12V. Stačí malinká zátěž , i  1mA 10k odpor )  na
výstupu a naběhne .
 Nějaká logika uvnitř nejspíš umí nějak zdroj hluboce hybernovat a v
případě potřeby zase probudit.
Vždycky jsem naměřil u různých adaptérů, nabíječek minimálně 0,2W, standard
bývá 0,3-0,5W, ale ten zdroj DVE je zázrak.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>