Re: [OT] Pokažená myčka Bosch - němečtí inženýři

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 22 14:17:29 CEST 2023

Myčka má aktivní aquastop, tj. elemagnetický ventil přímo na šroubení na
zdi.
Tak neumím moc najít situaci, kde by mnohahodinové odčerpávání vody
mohlo něčemu pomoct.
Muselo by dojít k dvojchybě, že by se podělal jak ten aquastop, tak
napouštěcí ventil.

Řešení Boeingu je naprosto tragické. A psal jsem to i sem už několikrát.
Řešení kolem MCAS jsem celkem dost studoval.
A podle mě by to mělo být uváděno tučným písmem v učebnicích systémových
návrhů jako odstrašující příklad.

Trochu odbočka: ta situace kolem Boeingu a FAA je vůbec docela poučná.
Kdo trochu letadla sledujete, tak víte, že Boeing se skoro pořád potýká
s dodatečnými opravami již (mizerně) vyrobených letadel.
Ale zajímavá je na tom pozice regulátorů.
Americká FAA Boeingu zobe z ruky. A když náhodou chce trochu zatlačit,
aby ta letadla byla aspoň trochu bezpečnější (kauza EICAS),
tak jím na to Kongres udělí výjimku, že teda Boeing nemusí nic vylepšovat.

A druhá linka je vztah FAA a evropského regulátoru EASA.
EASA vydá "silné" prohlášení, že bez dodatečného zabezpečení B737MAX do
Evropy nepustí.
Pak jim asi někdo zavolá, EASA stáhne ocas a jen orazítkuje rozhodnutí
FAA, že je vlastně všechno v nejlepším pořádku.
Fuj.

PL