Re: návrh tiákù

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 19 21:51:47 CEST 2023

[preposielam]

Dobry vecer,

odpoviem Vam z dostupnych pramenov. Pokial si zalistujete v Amaterskom
radiu a pozriete si konstrukcie p.Sediveho, tak on daval odpory dva. Na
zaciatok aj na koniec spoja. Ked si prehladate archiv konferencie na temu
ZENIT a zazitky Dana Valucha s MOSFETom, tak on Vam povie, ze odpor ma byt
najblizsie ku MOSFETu. Bola na to aj nejaka app. note. Moj nazor je taky,
ze odpor by mal byt aspon jeden. Ked sa ukaze, ze ho netreba, lahko ho
nahradite prepojkou. Ak sa vsak ukaze, ze ho treba, a nie je pre neho
miesto, tak je to ten horsi pripad...

Takze moja odpoved na Vase otazky: Ano odpor by mal byt co najblizsie
io-pinu mcu. A ano aj v druhom pripade, odpor co najblizsie k MOSFETu.
Idealne by bolo pouzit odpory dva, podla dlzky spoja medzi budiacim pinom
mcu a gatom MOSFETu.

A.

Takže rezistor je rozumné dát co nejblíže pinu procesoru a v případě
budiče mosfetu (to znamená "pouze výstupního pinu") co nejbliže mosfetu.
Tedy takto?

Martin Záruba